Geplaatst door Bittiq

Bittiq lanceert de ‘vrije ruimte’: direct inzicht in jouw financiële situatie van morgen

Nederlands fintech-bedrijf Bittiq lanceert in juni de ‘vrije ruimte’ feature in zijn personal finance app. Deze functionaliteit zal gebruikers helpen beter en sneller financiële plannen te maken voor ‘morgen’.

Op basis van directe feedback van 300+ consumenten ontdekte Bittiq dat veel mensen nog altijd gebruik maken van meerdere tools om hun persoonlijke financiën bij te houden, zoals de ‘kijk vooruit’ functie van hun bank-app in combinatie met een Excel bestand. Velen bleken dit te doen om het deel van het saldo te berekenen dat effectief te besteden is tot het einde van de maand – rekening houdend met aankomende vaste lasten en de inleg van spaargeld. Ook wel: de ‘vrije ruimte’. De nieuwe functionaliteit van Bittiq zal de losse tools samenbrengen om in één oogopslag inzicht te geven in deze vrije ruimte, waar eerdere uitgaven de basis vormen voor gedegen toekomstkeuzes.

Met de app van Bittiq zal het binnenkort mogelijk zijn voor één of meer rekeningen naar keuze periodes te selecteren waarbinnen de vrije ruimte automatisch berekend wordt. Dankzij een helder overzicht van de uitgaven, het gespaarde bedrag en de vaste lasten binnen de vastgestelde periode, zal direct zichtbaar zijn welk bedrag overblijft, zodat grotere toekomstige uitgaven snel en met zekerheid gepland kunnen worden.

Over Bittiq:

Bittiq is een snelgroeiend databedrijf met het doel financiële data van individuen te analyseren om hen te helpen betere financiële beslissingen te maken.

Door bruggen te slaan tussen klanten en instellingen maakt Bittiq betere gebruikersinteractie mogelijk, zodat instellingen hun klanten op een persoonlijkere manier kunnen ondersteunen bij het nemen van betere financiële beslissingen.

Het bedrijf heeft in 2017 zijn eigen app ontwikkeld voor personal finance, welke vooruitlopend op PSD2 in Nederland als enige aan iedere bankrekening gekoppeld kan worden. Met de Bittiq app krijgen gebruikers zowel een geautomatiseerd overzicht en categorisatie van hun uitgaven, als concrete tips om te besparen op de vaste lasten en abonnementen. Bittiq distribueert de app en delen van de software erachter in white-label vorm.