Industry Wire

Geplaatst door Kieskeurig.nl

Black Friday-gekte van start! Nu al 80% toename verkeer op Kieskeurig.nl

Haarlem, 20 november – Nederlanders zijn dit jaar al vroeg en massaal op zoek naar de beste aanbiedingen voor Black Friday. Dat blijkt uit de cijfers van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl. Vandaag, dus op de vrijdag vóór Black Friday, zag Kieskeurig.nl om negen uur in de ochtend al een toename in het verkeer van 80% ten opzichte van een normale vrijdag. Dit was ook nog eens 24% meer dan het verkeer de vrijdag voorafgaand aan Black Friday 2019. De verwachting is dat deze trend zich deze hele komende week gaat doorzetten.

“Het lijkt erop dat mensen volop gehoor geven aan de oproep vanuit de branche om eerder inkopen te doen voor de feestdagen om zo alle cadeautjes op tijd in huis te hebben. Daarnaast zien wij dat veel retailers al volop aan het stunten zijn met mooie Black Friday-deals, terwijl het nog lang geen 27 november is. Ook is de verwachting dat veel mensen vanwege corona de fysieke winkel voor nu even inruilen voor het online shoppen. Dat kan de toename in verkeer verklaren”, aldus Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager Reshift.
Het meeste verkeer ziet Kieskeurig.nl terechtkomen op de ‘Black Friday Deals-pagina’, waarop alle producten staan die aanzienlijk in prijs zijn gedaald. “Handig voor de bezoekers: ze kunnen daar direct zien welke producten er in de aanbieding zijn. De producten zijn voorzien van het ‘hot deal’-label waarin het echte kortingspercentage staat vermeld. Op de pagina zelf kan er ook gefilterd worden op een productgroep, zodat je alle televisies-deals in één oogopslag kunt zien als je op zoek bent naar een televisie”, aldus Kuiper.

Naamsbekendheid
Uit eerder door Kieskeurig.nl gehouden onderzoek bleek dat de naamsbekendheid van het fenomeen Black Friday ook explosief is gegroeid ten opzichte van vorig jaar. Toen wist maar 56% van de respondenten van Black Friday af, terwijl dit jaar maar liefst 80% van de mensen weet wat deze dag inhoudt. Kuiper: “Dat meer mensen Black Friday kennen, zorgt er natuurlijk ook voor dat meer mensen op onderzoek uitgaan om de echte, goede deals te scoren. Op Kieskeurig.nl kunnen ze daarvoor terecht. Zo tonen wij bij ieder product de echte kortingspercentages, gebaseerd op de prijshistorie van het product. Daarnaast kan de bezoeker een prijsalert instellen, zelf de prijshistorie checken of aangeven dat hij/zij persoonlijke aanbiedingen in de mail wil ontvangen. Deze handige hulpmiddelen zorgen er natuurlijk ook voor dat mensen Kieskeurig.nl steeds beter weten te vinden in deze tijd.”

Over Kieskeurig.nl
Kieskeurig.nl, onderdeel van Reshift, is in 1999 gestart en uitgegroeid tot de meest toonaangevende en complete vergelijkingswebsite. Het doel van Kieskeurig.nl is om de consument betrouwbare, onafhankelijke informatie te verschaffen over diverse producten. Dagelijks bezoeken ruim 170.000 consumenten Kieskeurig.nl. Zij vergelijken hier producten, prijzen en winkels, beschrijven hun ervaringen met producten en lezen de reviews van andere consumenten.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht