Geplaatst door blackbear

blackbear haalt miljoeneninvestering op om de consultancymarkt voor eens en altijd te veranderen

● No Such Ventures investeert miljoenen in online marktplaats voor slim flexwerk blackbear
● Met de investering wil blackbear, opgezet door Joep Wittebrood en Stefan Hoogenboom, haar organisatie laten groeien, het online platform verbeteren en uitbreiden naar het buitenland

Voor onmiddelijke publicatie – Amsterdam, 22 maart, 2022
blackbear – een unieke Nederlandse online marktplaats waarop bedrijven kortlopende opdrachten laten uitvoeren door slimme koppen, ofwel Solvers – heeft een miljoeneninvestering opgehaald bij de Amsterdamse durfinvesteerder No Such Ventures. De investering wordt gebruikt om de organisatie van blackbear verder te laten groeien, nieuwe features aan het platform toe te voegen en uit te breiden naar het buitenland. Na een snelle groei in Nederland is blackbear van plan om later dit jaar haar vleugels in meerdere landen uit te slaan binnen Europa.

blackbear is begin 2019 gestart door de (studie)vrienden Joep Wittebrood en Stefan Hoogenboom. Hun eerste ervaringen in het bedrijfsleven, bij Red Bull en Kempen & Co, gecombineerd met de opkomst van de “Gig Economy” in de wereldwijd veranderende arbeidsmarkt, bracht hen op het idee van blackbear: een marktplaats waarmee bedrijven hun workforce remote en on demand versterken. Voor een vast jaarlijks bedrag krijgen bedrijven toegang tot blackbear’s platform waar ze een onbeperkt aantal opdrachten kunnen plaatsen. De opdrachten variëren van het opleveren van visualisaties, het uitvoeren van marktanalyses en het optimaliseren van talent acquisition tot het creëren van API’s, het inzetten van data/dashboarding of zelfs het realiseren van duurzaamheidsambities. Solvers, meestal Starters en Young Professionals, schrijven zich in op een opdracht, worden geselecteerd en leveren binnen twee tot vier weken het gevraagde werk op. Zowel bedrijven als Solvers worden ontzorgd door blackbear bij het scopen en uitschrijven van de opdracht, waarnaast onder andere de administratie en betalingen uit handen worden genomen.

Solvers selecteren zelf passende opdrachten en het met Uber vergelijkbare tweezijdige beoordelingssysteem garandeert kwaliteit en prestaties aan beide kanten. blackbear is uniek gepositioneerd tussen Gig-Work platformen en traditionele consultants in. Het platform wordt actief gemanaged, biedt hoge kwaliteit en hanteert zeer competitieve prijzen. In slechts anderhalf jaar tijd is blackbear gegroeid naar 100+ betalende klanten en meer dan 6.000+ geregistreerde Solvers. Klanten variëren van scale-ups tot wereldwijde bedrijven uit allerlei industrieën, zoals Toyota, Heijmans, CBRE, T-mobile, Stryker, Louwman en het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat.

Joep Wittebrood, medeoprichter, zegt hierover: “Na een aantal pivots hebben we ons huidige model in anderhalf jaar succesvol laten groeien. Dat blijkt uit onze tractie: we hebben het afgelopen jaar onze maandelijkse omzet vervijfvoudigd en ons klantenbestand verviervoudigd.”

Stefan Hoogenboom, medeoprichter, vult aan: “De verwachtingen voor de komende jaren zijn zeer hoog. Deze kapitaalinjectie stelt ons in staat om te versnellen op commercieel, technologisch en internationaal vlak. No Such Ventures is onze eerste formele investeerder. Met beperkte financiële steun hebben we een bedrijf opgebouwd met nu zo’n 45 FTE en een zeer tevreden en alsmaar groeiend klanten- en solver-bestand. We zijn klaar om nog harder te groeien!”

Sophie Heijenberg, investeerder bij No Such Ventures, is blij om blackbear toe te voegen aan haar portfolio: “We waren direct onder de indruk van de groei die blackbear tot op heden heeft gerealiseerd. Ze hebben een uniek platform en unieke propositie gebouwd, slim inspelend op markttrends binnen de veranderende arbeidsmarkt en werkwijze van nieuwe generaties. We kijken uit naar de samenwerking!”

~ Einde ~

Opmerkingen voor de redactie
Over blackbear
blackbear (opgericht 2019) is een SaaS-enabled marketplace dat bedrijven koppelt aan Solvers die, betaald, een uitdaging of project oplossen in zo’n twee tot vier weken tijd. Via blackbear kunnen bedrijven eenvoudig taken en projecten uitbesteden tegen competitieve prijzen. blackbear ondersteunt klanten en Solvers tijdens hun gehele user journey en biedt een uniek en gebruiksvriendelijk platform. Voorbeeld klanten zijn Salesforce, Heijmans en T-mobile.

Voor meer informatie ga naar blackbear.global

Over No Such Ventures
No Such Ventures is de ideale partner voor blackbear gezien haar expertise in het schalen van marketplace-modellen en internationale expansie. Het unieke deal-by-deal investeringsmodel van de durfinvesteerder betekent dat No Such Ventures een groep van individuele investeerders vertegenwoordigt in deze transactie (waarvan velen zelf ondernemers zijn) die sterk geloven in blackbear en klaar staan om het bedrijf te ondersteunen met hun netwerk en know-how wanneer nodig.