Geplaatst door Blis

Blis lanceert Audience Explorer in Nederland

Nieuwe productsuite combineert uitgebreide locatie-inzichten met andere privacyvriendelijke gegevens om de manier te veranderen waarop audience planning en -activatie worden gedaan

Audience Explorer werd voor het eerst gelanceerd in het VK, de VS en Australië in het voorjaar van 2021 in de nasleep van de privacy veranderingen door de grote technologiebedrijven en breidt nu haar dekking uit naar andere belangrijke markten, zoals Nederland en Italië. Meer markten volgen in deze internationale uitrol.

Blis is van mening dat Audience Explorer de meest visuele, realistische planning tool op de markt is. Blis combineert nauwkeurige locatiegegevens met honderden rijke en geanonimiseerde signalen van derden, variërend van lifestyle kenmerken en affiniteiten tot browse- en winkelgedrag, waardoor merken en mediabureaus het meest holistische beeld van hun klanten krijgen. Met Audience Explorer kunnen mediaplanners nu inzicht in hun audiences krijgen en zelf rijkere audiences opbouwen, klaar voor activering op grote schaal via hun eigen programmatic traders die het Blis-platform gebruiken, of Blis kan dit op een managed service basis leveren.

Nu de branche weg beweegt van targeting op basis van ID’s en persoonlijke gegevens, moeten merken nieuwe manieren vinden om campagne performance te verhogen door middel van gepersonaliseerde en goed presterende digitale advertenties. Om dit te bewerkstelligen, combineert Audience Explorer data van Blis’ wereldwijde panel van 370 miljoen opt-in-consumenten met nauwkeurige locatiegegevens en geanonimiseerde rijke data signalen van derden. Op basis van een diepgaand inzicht in de consument kunnen merken relevante advertenties aan klanten aanbieden door inzicht te krijgen in de behoeften, levensstijlen, besteding gewoonten, het concurrentielandschap en de interesses van de consument op basis van privacy-first, geanonimiseerde data.

Met deze nieuwe Dynamic Audience Targeting is Blis in staat zeer nauwkeurige, gerichte campagnes te blijven leveren door middel van gepersonaliseerde en schaalbare targeting, zonder afhankelijk te zijn van persoonlijke gegevens. Programmatic traders bij bureaus en adverteerders kunnen deze doelgroepen ook activeren via ons self-serve platform of werken met Blis op managed-service-basis.

“Adverteerders die afhankelijk zijn van cookies en personal identifiers zijn nu al niet meer in staat om meer dan de helft van de web-doelgroepen en een meerderheid van hun meest waardevolle mobiele doelgroepen te bereiken. We moeten nu verder kijken dan de cookie als we met consumenten in contact willen komen” aldus Aaron McKee, CTO bij Blis. “We hebben geïnvesteerd in onze tech om aan de eisen van adverteerders te voldoen en we zijn trots om Audience Explorer te mogen lanceren in onze groeiende markten. Met Audience Explorer kunnen onze Nederlandse klanten nu audience inzichten ontdekken en een rijkere audiences opbouwen die klaar zijn voor activering op grote schaal en ze ook daadwerkelijk activeren via selfservice.”

“Onze markt groeit snel en ik ben ongelooflijk trots om onze klanten zo’n geavanceerde privacy-first-oplossing te bieden;” aldus Lucas Noordhoorn, Head of Sales Benelux & DACH bij Blis. “Audience Explorer helpt mediaplanners om audiences op te bouwen en te activeren via Blis Managed Service of Self Serve via hun eigen programmatic teams. Onze nieuwe productsuite vereenvoudigt de manier waarop het plannen en activeren van doelgroepen momenteel wordt gedaan.”

Over Blis
Blis is de toonaangevende partner op het gebied van privacy-first, locatie-gedreven programmatisch adverteren. We leveren nauwkeurige targeting op schaal zonder afhankelijk te zijn van persoonlijke gegevens, en helpen ’s werelds grootste merken en mediabureaus om belangrijke bedrijfsresultaten te behalen door middel van gepersonaliseerde en goed presterende digitale advertenties.

Blis gebruikt real-world en online gegevens, evenals gedrags- en levensstijlindicatoren, om doelgroepen beter te profileren en te begrijpen dan wie dan ook. Met behulp van een enorm vrijwillig wereldwijd plannings- en meetpanel en een geaggregeerde en anonieme benadering van doelgroeptargeting, bereikt Blis precieze doelgroepen op grote schaal zonder afhankelijk te zijn van persoonlijke gegevens.

Blis, opgericht in het Verenigd Koninkrijk in 2004, is nu actief in meer dan 40 kantoren verspreid over vijf continenten. Door samen te werken met ’s werelds grootste en meest klantgerichte bedrijven in alle branches, waaronder Unilever, Samsung, McDonald’s, HSBC, Mercedes Benz en Peugeot, en met elk groot mediabureau, bereikt Blis meer dan een miljard mobiele apparaten per jaar.

Ga voor meer informatie naar blis.com.