Geplaatst door wownity

Blockchain verandert de woningmarkt

Een project gebaseerd op blockchain technology, ontwikkeld door wownity bv, heeft fida geïntroduceerd waarvan de waarde gevoed en opgestuwd wordt door onderliggend vastgoed. Maar wownity is geen traditioneel vastgoed bedrijf!

Met de gefaseerde uitgifte van fida worden huizen door wownity op aanvraag van de bewoner aangekocht. Met wownity “own” je niet meteen een huis maar “bewown” je het wel. En op termijn komt het wel degelijk in eigen bezit van de “wowner”, dankzij een koopoptie. Een nieuwe manier van huizenbezit, zonder hypotheek en risico.

Het innovatieve concept van wownity vormt het stevige fundament voor de investeerders in fida. Op basis van een blockchain contractuele overeenkomst (smart contract) met de fida-investeerders worden de huuropbrengsten gebruikt om fida terug te kopen en van de markt te halen (buy-back and burn principe). Daardoor wordt de waarde van fida steeds verder opgestuwd. Het hele systeem van fida en wownity zit in de blockchain en maakt de vastgoed- en geldketen volledig transparant voor deelnemers.

Wownity start eind 2018 met het aankopen van huizen, te beginnen in Nederland. Het bedrijf voorspelt voor 2022 een portefeuille met 2500 woningen. Vanaf 2022 wil het bedrijf ook de internationale markt gaan bedienen.

Het gedachtengoed achter fida en wownity is vooral ingegeven door de stagnerende huizenmarkt die grote delen van de bevolking niets meer te bieden heeft: de huren zijn torenhoog en worden alleen maar hoger. De hypotheekregels zijn ongemeen streng en bieden ook mensen met een redelijk stabiel inkomen nauwelijks perspectief. Wownity in combinatie met fida gaat daar verandering in brengen: een revolutie op de woningmarkt.

Fida & wownity, built on bricks and blockchain

Voor meer informatie zie www.fida.io