Industry Wire

Geplaatst door BloomReach

BloomReach en Elastic Path lanceren global strategic partnership

Combinatie van best of breed content en agile commerce biedt bedrijven een voorsprong bij het creëren van moderne customer experiences

Amsterdam / Vancouver — 6 december 2017 — BloomReach, een leider in de “Gartner Magic Quadrant for Web Content Management (WCM) 2017”, kondigt vandaag een strategic global partnership aan met Elastic Path Software, een visionair in de “Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce 2017”. Het partnership levert een belangrijk concurrentievoordeel voor bedrijven die een best-of-breed aanpak volgen voor hun customer experience en e-commerce online omgevingen. De officiële aankondiging van de samenwerking vindt vandaag plaats tijdens BloomReach Connect in de Beurs van Berlage in Amsterdam op 6 december, waar ca. 600 klanten en partners van BloomReach bijeenkomen voor inspirationele keynotes, best practices en developer workshops.

“Wanneer je een leider en een visionair bij elkaar brengt, levert dat een bijzondere combinatie op”, zegt Chris Gardner, Director of Strategic Partnerships bij BloomReach. “Elastic Path’s visie op moderne e-commerce sluit opmerkelijk goed aan bij die van ons. Hun best-of-breed enterprise commerce platform vormt een perfecte combinatie met het best-of-breed DXP-platform van BloomReach. Klanten kiezen voor Elastic Path omdat ze op zoek zijn naar agility en nieuwe manieren om te innoveren. De wereld verandert snel en voor een geslaagde digitale transformatie moeten bedrijven disruptief zijn en vooroplopen in hun marktsegment – precies de redenen waarom merken voor BloomReach DXP kiezen.”

Een toenemend aantal a-merken neemt afscheid van in silo’s georganiseerde single-stacks en kiest voor flexibele, content en commerce oplossingen die agile zijn en gemakkelijk meeschalen met het bedrijf. Door verschillende oplossingen die tot de top in hun eigen segment behoren te combineren en te integreren, kunnen merken hun customer experience optimaliseren en opnieuw uitvinden. De machine learning en artificial intelligence capaciteiten van BloomReach in combinatie met de geavanceerde e-commerce-technologie van Elastic Path geeft klanten een voorsprong op het gebied van klant-engagement en brand awareness. Als early adopters zullen zij de laggards in hun marktsegment in rap tempo voorbijstreven.

“Het BloomReach digital experience platform is een next generation customer experience platform – agile, open, adaptief en intelligent”, zegt Peter Ford, Vice President EMEA and APAC bij Elastic Path. “Onze gezamenlijke BloomReach- en Elastic Path-klanten zullen profiteren van een ongelooflijk flexibel systeem dat ze in staat stelt om hun merk op unieke wijze uit te dragen en snel te experimenteren met nieuwe manieren om hun klanten te bereiken. Wij zijn bijzonder verheugd om deze winnende productcombinatie op de markt te brengen.”

Over BloomReach

BloomReach voorziet bedrijven van het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP). BloomReach optimaliseert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet of merkbeleving te verbeteren en loyale klanten te genereren. In 2016 nam BloomReach het Amsterdamse content management softwarebedrijf Hippo over.

Met applicaties voor content management, site search, page management, SEO en role-based analytics helpt BloomReach alle medewerkers die zich met de customer experience bezighouden op intelligente wijze hun resultaten te verbeteren. De BloomReach Web Relevance Engine (WRE) begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes, waarbij gegevens over vraag en intenties van over het hele web met elkaar gematcht worden. De toonaangevende tools van BloomReach stellen mensen in staat om hun eigen creativiteit te gebruiken bij het schaalbaar verbeteren van omnichannel customer experiences. Zo genereren onze gebruikers en onze intelligente tools samen voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het portfolio van BloomReach omvat klanten als Randstad, Rijksoverheid, FC Bayern München, NHS en Univé. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, beschikt over kantoren wereldwijd en wordt gesteund door de investeringsmaatschappijen Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures.

Over Elastic Path

Elastic Path definieert de toekomst van e-commerce opnieuw door het meest geavanceerde API-first enterprise commerce platform te ontwikkelen. Het vlaggenschip-product van het bedrijf, Elastic Path Commerce, heeft de toonaangevende a-merken van de wereld geholpen om meer dan 60 miljard dollar aan omzet te genereren in meer dan 170 landen. Klanten uit uiteenlopende sectoren zoals de reisbranche, telecom, uitgeverij, software en retail profiteren van de voordelen van een flexibele, open architectuur die merkbepalende customer experiences creëert, business agility faciliteert en een einde maakt aan in silo’s georganiseerde sales kanalen. Elastic Path is een privébedrijf met het hoofdkantoor in Vancouver, Canada en sales-kantoren in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht