Geplaatst door Rabo

Boekhoudtool Tellow binnenkort beschikbaar voor alle zzp’ers

Na een interne start bij Rabobank, gaat boekhoudtool Tellow als zelfstandige organisatie verder om naast klanten van Rabobank alle zzp’ers in Nederland te ondersteunen bij hun online boekhouding. Tellow is een geautomatiseerde boekhoud-app die direct is gekoppeld aan de zakelijke bankrekening.

Inmiddels zijn er ruim 15.000 aanmeldingen voor Tellow en breekt het moment aan om zzp’ers die elders bankieren dan bij Rabobank ook toegang te bieden tot de app. Dit is mogelijk vanaf eind oktober. “Met innovatieve oplossingen als Tellow geven we invulling aan onze missie om ondernemers te helpen groeien. Tellow geeft digitaal financieel gemak en maakt boekhouden eenvoudig. Zo houden zzp’ers meer tijd over voor de groei van hun business. De verzelfstandiging laat zien dat Tellow klaar is voor een volgende stap’’, aldus Kirsten Konst,  directeur Bedrijven en groepsdirectielid van Rabobank.

Nieuwe koers
Met de verzelfstandiging krijgt het merk Tellow nog meer een eigen identiteit. Roel Smelt, toegetreden als CEO van Tellow: “Wij zien dat het aantal freelancers groeit. Met Tellow kunnen we hun administratieve werkzaamheden verlichten, waardoor zzp’ers meer tijd kunnen besteden aan waar ze goed in zijn, hun vak uitoefenen!”

Begonnen als moonshot

Tellow is in 2016 voortgekomen uit het Moonshot-innovatieprogramma van Rabobank,  waarin innovatieve ideeën van eigen medewerkers intern ontwikkeld en begeleid worden voor lancering op de markt.

Rabo Frontier Ventures

Rabo Frontier Ventures (RFV), het strategische investeringsfonds van Rabobank, investeert in Tellow als ontzorger van de zzp’ers, wat past binnen RFV’s investeringsthema Financial Cruise Control. RFV ziet grote internationale potentie voor de start-up ook met het oog op de mogelijkheden die de nieuwe Europese betaalwet PSD2 met zich meebrengt.

Lees meer over Tellow