Boekingsplatform Booker25 krijgt kapitaalinjectie om internationale groei te versnellen
Booker25 gaat zijn internationale bereik verder vergroten de komende jaren met een nieuwe investering via MGF. Booker25 is een planningsapplicatie in Salesforce waarmee bedrijven hun flexibele businessmodel of servitization propositie eenvoudig naar hun klanten kunnen brengen. Daarmee biedt de applicatie en oplossing voor bedrijven die hun klanten producten of diensten willen laten inplannen en gebruiken op basis van een abonnement of reservering. In Europa wordt Booker25 al gebruikt in een groot aantal landen, met de nieuwe investering moet ook de groei in Amerika vanaf Q4 2022 versneld worden.
In 2009 was Gen25 (onderdeel van Group25) de eerste Salesforce consultancy partner in Nederland. Gen25 heeft vanaf het begin een sterke positie gehad in het Salesforce netwerk, deze positie samen met de snelle opmars van het CRM-platform zorgde voor een versnelde groei van Gen25. Om optimaal in te spelen op de grote vraag naar digitale transformatie in combinatie met flexibilisering van business modellen, worden sinds 2015 binnen Group25 ook eigen applicaties op het Salesforce platform ontwikkeld. De doelstelling is om internationale expansie van deze apps te vergroten. Met de nieuwe kapitaalinjectie van MGF kan deze ambitie gerealiseerd worden.
Deze nieuwe injectie van groeikapitaal is niet de eerste samenwerking met MGF. In 2015 is MGF reeds toegetreden als aandeelhouder van Group25 door het verstrekken van groeikapitaal. Sindsdien is de organisatie bijna vertienvoudigd. Door de nieuwe investering van MGF kan de onderneming de groei verder versnellen, vooral op het gebied van de applicaties. De hoofdrol is daarbij weggelegd voor Booker25, het native Salesforce bookingsplatform dat nu al in meerdere sectoren wereldwijd gebruikt wordt.
Gijs Martens, CEO en oprichter van Group25:
“We zien de vraag naar slimme digitale oplossingen alleen maar stijgen, bedrijven zoeken daarbij nog meer dan 2 jaar geleden – voor Covid-19 – naar integratie mogelijkheden om een digitaal platform mee te bouwen.”
Salesforce heeft inmiddels wereldwijd een marktaandeel van meer dan 20% als het gaat om CRM-platformen en is met afstand wereldmarktleider. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de organisaties die Salesforce gebruiken ook een officieel gecertificeerde app installeert om het platform verder te optimaliseren.
“Daar spelen wij op in met de verdere expansie van Booker25, want de economie wordt niet alleen digitaler, maar ook flexibeler. Servitization, on-demand economy en ander usage-based business modellen schieten als paddestoelen uit de grond. Denk maar aan maaltijdboxen, fiets abonnementen, private lease mogelijkheden en flexkantoren. Dan heb je een applicatie nodig die de kracht van Salesforce combineert met de mogelijkheid om complexe planningsvraagstukken eenvoudig te maken voor klanten en medewerkers. Dankzij Booker25 kan de gehele waardeketen van een flexibel business model op het Salesforce platform worden ondersteunt. Ik ben blij dat wij met de kapitaalinjectie van MGF onze sterke positie verder kunnen uitbou wen,” aldus Gijs Martens.
Stefan Damen, partner bij MGF, over de investering:
“Group25 is met Gen25 en applicaties als Booker25 een onderscheidende speler in dit marktsegment. Salesforce is wereldwijd leider in cloud gebaseerde CRM-software en de markt hiervoor blijft groeien. In combinatie met de professionele aanpak en organisatie van Group25 voorzien wij nog veel verdere groeikansen. We zijn erg blij met het natuurlijk partnerschap dat we met Gijs Martens vorm hebben kunnen geven en zijn daarom ook enthousiast om Group25 in deze volgende fase te ondersteunen.”
Over Group25
Group25 bestaat uit een hard groeiende consultancy business unit voor Salesforce implementaties (onder het label Gen25) en ontwikkelt daarnaast ook eigen applicaties (zoals Booker25). De onderneming heeft kantoren in Amsterdam en Londen, en heeft momenteel 70 medewerkers in dienst.
Over het investeringsfonds: MGF
MGF investeert in kansrijke ondernemingen in het MKB die behoefte hebben aan risicodragend kapitaal voor een management buy-out of voor groei. Eén van de drijfveren achter MGF is het waarborgen van de continuïteit van familiebedrijven. MGF participeert uitsluitend met een minderheidsbelang. Het fonds beoogt een natuurlijk partner te zijn voor MKB-ondernemers. De Rabobank heeft als belangrijkste investeerder hiermee een aantrekkelijke oplossing voor groeiende MKB-bedrijven.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.