Geplaatst door Film1

Bohemian Rhapsody een van de honderden nieuwe titels voor Film1

Film1 blijft haar grote selectie films uitbreiden via strategische partnerships. De meest recente overeenkomsten met New Regency en Dutch FilmWorks (DFW) zorgen voor honderden uren veelgeprezen films, inclusief de Queen biopic Bohemian Rhapsody.

De premium televisie- en video-on-demand-service Film1 blijft zijn filmaanbod uitbreiden door samenwerkingen met bekende contentproductie- en distributiepartners. In totaal zijn door de deals met New Regency en Dutch FilmWorks 200 nieuwe titels te zien.

De overeenkomst met New Regency levert 75 titels op waaronder het met vier Oscars bekroonde Bohemian Rhapsody. Rami Malek sleepte hier zijn eerste Oscar mee in de wacht door zijn vertolking van de charismatische Queen frontman Freddie Mercury. De film die geregisseerd werd door Bryan Singer vertelt het verhaal van de legendarische Britse rockband Queen tot aan hun wereldberoemde optreden op Live Aid in 1985. Bohemian Rhapsody is vanaf januari te zien op Film1.

De deal met New Regency omvat ook Hollywoodproducties als The Big Short en Assassin’s Creed en het Oscar bekroonde Birdman met onder meer Michael Keaton.

De overeenkomst met Dutch FilmWorks (DFW) levert 125 nieuwe titels op voor Film1, zoals The Hitman’s Bodyguard en Angel Has Fallen. Maar ook bekroonde films als The Wolf of Wall Street, Moonrise Kingdom en Foxcatcher. Naast blockbusters uit Hollywood zijn Nederlandse filmtitels ook onderdeel van de deal.
“Met meer dan 700 titels om uit te kiezen, biedt Film1 Nederlandse filmfans ruime keuzemogelijkheden qua filmgenres”, zegt Jeroen Bergman, Managing Director van Film1. “Als Home of Good Movies, bevat onze programmering recente releases en geliefde klassiekers die zeer in trek zijn bij ons publiek,” vervolgt Bergman.

De deals met New Regency en DFW volgen op de eerdere licentieovereenkomsten van Film1 met meer dan tien grote contentleveranciers, waaronder: Belga Films, Sony Pictures Entertainment, Paradiso Entertainment, Splendid Film, Cherry Pickers, Just Bridge, Premiere TV Distribution, Three Lines Pictures, Kew Media en A+E Networks.
Afgelopen zomer nam SPI International de Nederlandse premium televisie- en video-on-demand-service Film1 over van Sony Pictures Television (SPT) Networks. SPI heeft nu vier betaalde filmkanalen onder de paraplu van Film1: Film1 Premiere, Film1 Drama, Film1 Action en Film1 Family, evenals de digitale diensten in Nederland.

Over SPI International
SPI International is een wereldwijd mediabedrijf met 40 televisiekanalen op zes continenten. SPI werkt samen met meer dan 1400 operators wereldwijd en maakt gebruik van de allernieuwste technologie die haar 60 miljoen abonnees toegang biedt tot de lineaire en on-demand content van SPI. SPI heeft onlangs Film1 overgenomen in Nederland, waaronder vier filmkanalen en digitale diensten. SPI International is al meer dan 25 jaar een toonaangevende distributeur van (bioscoop)films en televisieprogramma’s op de internationale markt. SPI’s langlopende allianties met grote licentieleveranciers zorgen voor een breed en gevarieerd premium filmaanbod.