Bol kiest Crocodile Agency voor influencer marketing

Bol heeft Crocodile Agency gekozen voor de ontwikkeling en uitrol van influencer campagnes. Deze samenwerking is onderdeel van de bredere marketingactiviteiten van bol, waarbij het merk naast Crocodile ook met andere bureaus samenwerkt. De opdracht voor het nieuwe generatie reclamebureau omvat strategie, creatief concept, influencer selectie en media-inzet. De samenwerking begon met een gifting campagne die door de creatieve insteek en opvallende resultaten direct succesvol was. Dit succes vormde de basis voor meerdere vervolgcampagnes en heeft nu geleid tot een contract voor twee jaar.
Sindsdien heeft Crocodile Agency diverse social campagnes voor bol ontwikkeld, waaronder campagnes rond Valentijn, Moederdag, Vaderdag, festivals en Back to School. Momenteel is de halloween- en kerstcampagne in ontwikkeling. Met deze campagnes richt bol zich op Nederlandse en Vlaamse consumenten van 18 tot 34 jaar, met een duidelijke focus op TikTok en Instagram om de zichtbaarheid bij Gen Z en millennials te vergroten.
Isaac Diepenhorst, Lead Social & content team bol: “Wij zochten een partner die ons kan helpen om onze campagnes op een creatieve en impactvolle manier tot leven te brengen, naast de andere (influencer)bureaus waar we mee samenwerken. Crocodile Agency heeft laten zien dat zij onze doelgroep goed begrijpen en de juiste vertaalslag weten te maken naar social media. Dankzij hun creatieve aanpak en onderscheidende media approach bereiken we Gen Z en millennials op een natuurlijke manier, precies daar waar zij zich bevinden.”
Tamara Couperus, Founder Crocodile Agency: “Het is geweldig om met een merk als bol te kunnen samenwerken. Eind vorig jaar zijn we gestart met verschillende campagnes voor bol. Dankzij de goede resultaten en de klik in onze samenwerking hebben we nu een contract voor twee jaar getekend. We kijken ernaar uit om de komende periode nog meer impactvolle campagnes neer te zetten.”
Meer informatie: www.crocodile.global | www.bol.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.