Bol.com opent winkel Sieraden & Horloges met 25.000 artikelen

Bijna zeven op de tien Nederlanders draagt sieraden en horloges. Twintig procent van de Nederlanders, met name vrouwen, bezit zelfs méér dan 15 stuks. Sieraden- en horlogeliefhebbers kunnen vanaf nu ook hun hart ophalen bij bol.com, want vandaag lanceert bol.com haar winkel Sieraden & Horloges. De nieuwe winkel biedt een keuze uit maar liefst circa 25.000 verschillende sieraden, horloges en zonnebrillen voor vrouwen, mannen en kinderen. Bij de aanschaf van sieraden en horloges zijn de persoonlijke smaak, stijl en prijs het allerbelangrijkst, zo blijkt uit onderzoek1. De Sieraden & Horloges-winkel van bol.com bevat daarom handige zoekfuncties waarmee shoppers eenvoudig dat sieraad of horloge kunnen kiezen dat past bij hun smaak, kledingstijl en budget. In de winkel zijn onder andere de merken TOV Essentials, Casio, Ti Sento Milano, Supertrash en Citizen te vinden.

Klanten konden bij bol.com al terecht voor een ruim aanbod aan lifestyle-artikelen, waaronder alles voor beauty, wonen en koken. Met de toevoeging van sieraden, horloges en zonnebrillen aan dit assortiment biedt bol.com nog meer inspiratie en keus voor hét perfecte cadeau. Ideaal voor wie nog op zoek is naar een cadeau voor Moederdag. Naast het gemak van online shoppen kunnen klanten ook in deze nieuwe winkel rekenen op de service die ze gewend zijn van bol.com, zoals veilig en achteraf betalen, zelf kiezen waar het pakketje bezorgd moet worden, een garantieservice en het artikel nog de volgende dag in huis hebben bij een bestelling op werkdagen voor 23.00 uur.

Winkel Sieraden & Horloges ook toegankelijk voor andere aanbieders
Van de Nederlanders besteedt maar liefst 80% jaarlijks geld aan sieraden, waarvan 16% meer dan € 100,- gemiddeld per jaar. Het merendeel koopt ook sieraden zonder daar een specifieke gelegenheid voor te hebben. Bij de aanschaf vinden consumenten het prettig om op hun gemak rond te kijken en het aanbod goed te kunnen vergelijken. Om klanten nog meer gemak en keuze in assortiment, prijs en beschikbaarheid te bieden, stelt bol.com ook haar winkel Sieraden & Horloges open voor andere winkeliers (met en zonder webwinkel). Winkeliers kunnen hun assortiment online beschikbaar stellen aan ruim 4,5 miljoen klanten in Nederland en België en daarmee extra bereik en inkomsten creëren. Sinds 2011 hebben al meer dan 4.000 zakelijke verkopers zich aangemeld bij bol.com waarmee het totaalassortiment met meer dan 1 miljoen artikelen is uitgebreid. Ook het assortiment sieraden, horloges en zonnebrillen zal de komende maanden nog verder uitgebreid worden.

Inspiratie en trends
“Naast het bieden van een breed assortiment, vinden we het heel belangrijk klanten te helpen bij het maken van een juiste keuze voor een sieraad, horloge of zonnebril. Aanvullend op de handige functies waarmee je kunt zoeken op prijs, materiaal, steensoort, kleur, stijl en thema, biedt de winkel ook inspiratiepagina’s en informatie over trends. Daarnaast hebben we een maatgids ontwikkeld waarmee eenvoudig de juiste maat van bijvoorbeeld een ring bepaald kan worden. Op deze manier ondersteunen we onze klanten bij het maken van de juiste keuze,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

44% overweegt een familie-erfstuk om te laten smelten
Met Moederdag in het vooruitzicht is het goed om te weten dat vrouwen het liefst een ketting als sieraad cadeau krijgen. Moeders kunnen hoge verwachtingen hebben, want mannen besteden gemiddeld bijna twee keer zo vaak als vrouwen meer dan € 200 euro per jaar aan sieraden. Vrouwen kopen het vaakst sieraden voor zichzelf (79%), mannen spenderen daarentegen aan de partner (63%). Het onderzoek wees verder uit dat de belangrijkste redenen om sieraden te dragen – na een praktische overweging zoals bij een horloge (30%) – de emotionele waarde (22%) en het compleet maken van de outfit (21%) zijn. Hoewel de emotionele waarde van een sieraad belangrijk lijkt te zijn, overweegt toch nog 44% van de Nederlanders een familie-erfstuk om te laten smelten. 1Onderzoek onder een representatieve onderzoekspopulatie van 568 Vlamingen en 1.000 Nederlanders, april 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau Multiscope in opdracht van bol.com.