Industry Wire

Geplaatst door Bolt

Bolt zet zich in voor veiligheid met een nieuwe campagne in Nederland

Amsterdam, 3 december 2024 — Bolt, het toonaangevende mobiliteitsplatform van Europa, heeft een nieuwe veiligheidscampagne gelanceerd in Nederland, genaamd “By Your Side — On Every Ride”. Deze campagne heeft als doel het bewustzijn te vergroten over de veiligheidsfunctionaliteiten in de app en het toegewijde team van Bolt dat achter de schermen werkt om een veilige ervaring voor alle gebruikers te garanderen.

De campagne introduceert educatief materiaal, video’s (campagne en veiligheidstoolkit) en een speciale landingspagina voor het veiligheidsteam, zodat gebruikers de veiligheidsfuncties van Bolt beter begrijpen en kunnen gebruiken tijdens hun ritten. Van de Noodhulp-knop tot de Ritvolgfunctie: Bolt maakt het gemakkelijker voor passagiers om zich op elk moment ondersteund en veilig te voelen.

Deze campagne maakt deel uit van Bolt’s voortdurende inzet voor veiligheid als een van de belangrijkste pijlers van haar diensten. Wereldwijd heeft het bedrijf zich gecommitteerd om de komende drie jaar €100 miljoen te investeren in het verbeteren van veiligheidsmaatregelen, met de focus op productontwikkeling, klantenondersteuning en preventieve oplossingen.

Noud Ottens, General Manager van Bolt Nederland, zei: “Bij Bolt nemen we onze verantwoordelijkheid om de veiligheid op ons platform te waarborgen zeer serieus. Daarom zal het Bolt Safety Team, bestaande uit meer dan 500 specialisten van over de hele wereld, zich richten op productontwikkeling, ondersteuning en het opschalen van preventieve maatregelen om veiligheidsproblemen te voorkomen voordat ze zich voordoen. We zullen ook doorgaan met het vergroten van het bewustzijn van onze veiligheidsinstrumenten met educatieve campagnes zoals de ‘Aan jouw zijde — bij elke rit’ campagne die dit najaar in Nederland loopt om het bewustzijn te vergroten van de in-app functies waarvan we weten dat ze incidenten kunnen voorkomen.”

Bolt heeft al verschillende belangrijke veiligheidsfuncties geïmplementeerd in Nederland om een veilige ervaring te garanderen tijdens en na elke rit. De Noodhulpknop stelt passagiers en chauffeurs in staat om snel en discreet de autoriteiten te waarschuwen, terwijl tegelijkertijd het Bolt Safety Team wordt geïnformeerd voor onmiddellijke assistentie. De Locatie Delen functie stelt gebruikers in staat om hun realtime locatie en ritdetails te delen met vrienden of familie, wat de transparantie verhoogt en gemoedsrust biedt.

Een andere belangrijke functie is Ride Check, voorheen bekend als Trip Safety Monitoring. Dit systeem detecteert als de route van een rit onverwacht verandert of als het voertuig ongewoon lang stilstaat. In dergelijke gevallen neemt Bolt proactief contact op met zowel de passagier als de chauffeur om te bevestigen of er assistentie nodig is. Daarnaast is de Audio Ritopname functie in november 2023 gelanceerd in Nederland. Hiermee kunnen passagiers en chauffeurs een audio-opname starten tijdens de rit als ze zich ooit oncomfortabel voelen. De opname is versleuteld en veilig opgeslagen, en is alleen toegankelijk voor het Bolt Safety Team als er een veiligheidsrapport wordt ingediend.

Naast technologische vooruitgang is Bolt er trots op gemeenschapsinitiatieven te ondersteunen die veiligheid en inclusiviteit bevorderen. Deze zomer is Bolt een samenwerking aangegaan met The Diverse Agency en Meldpunt Discriminatie om “Report It Always” (RITA) te ondersteunen, een gemeenschapsplatform ontworpen om een veilige ruimte te bieden voor individuen in de queer gemeenschap om veiligheids- en discriminatie-incidenten te melden. Door samen te werken met RITA streeft Bolt ernaar bij te dragen aan veiligere en meer inclusieve omgevingen voor alle gebruikers.

“Wij geloven dat veiligheid meer is dan alleen het aanbieden van een dienst,” voegde Noud Ottens toe. “Daarom steunen we initiatieven zoals RITA in Nederland, die individuen actief aanmoedigen om discriminatie en onveilige ervaringen te melden. Door te helpen een platform te creëren waar mensen zich veilig voelen om zich uit te spreken, hopen we hen te stimuleren hun verhalen te delen en bij te dragen aan een inclusievere en respectvollere omgeving voor iedereen.”

Om gebruikers te helpen optimaal gebruik te maken van de veiligheidsfuncties van Bolt, biedt het Bolt Safety Team enkele tips voor een veilige rit:

  • Verifieer je chauffeur en voertuig: Controleer vóór aanvang van je rit of de foto van de chauffeur, de naam, het merk, model en kenteken van het voertuig overeenkomen met de details in de app. Zo weet je zeker dat je in de juiste auto stapt met de juiste persoon.

  • Blijf binnen de app: Gebruik altijd de Bolt-app om je ritten te boeken en te betalen. Als een chauffeur je vraagt om de rit in de app te annuleren en offline verder te gaan, weiger dan dit verzoek en rapporteer het aan Bolt. Door binnen de app te blijven, heb je toegang tot alle veiligheidsfuncties en ondersteuning.

  • Deel je ritdetails: Maak gebruik van de “Deel Ritdetails” functie om je realtime locatie en ritinformatie te sturen naar vrienden of familie. Dit houdt je dierbaren op de hoogte van je rit en kan extra veiligheid bieden.

  • Maak je vertrouwd met de veiligheidsfuncties: Verken de in-app Veiligheidskit, inclusief functies zoals Noodhulp, Ride Check en Audio Ritopname. Weten hoe je deze tools kunt gebruiken, kan snelle hulp bieden als dat nodig is.

Bolt blijft toegewijd aan het betaalbaarder, veiliger en duurzamer maken van stedelijk vervoer. Met meer dan 100 miljoen klanten in meer dan 45 landen blijft het bedrijf investeren in veiligheidsinnovaties om alle gebruikers in Nederland en wereldwijd een veilige en betrouwbare ervaring te bieden.

 

Over Bolt

Bolt is Europa’s toonaangevende super-app met meer dan 200 miljoen gebruikers in meer dan 50 landen in Europa en Afrika. Het bedrijf streeft ernaar de verschuiving van privé-auto’s naar gedeelde mobiliteit te versnellen door betere alternatieven aan te bieden voor elke gebruikssituatie. Het aanbod van het bedrijf omvat:

  • Taxibemiddeling

  • Verhuur van gedeelde elektrische fietsen en steps

  • Bolt Food, maaltijdbezorging van restaurants

  • Bolt Market, onze boodschappenbezorgdienst

  • Bolt Drive, autodeeldienst

  • Bolt Business, mobiliteitsdienst voor bedrijven

Elektrische steps, Bolt Market, Bolt Food en Bolt Drive zijn nog niet beschikbaar in Nederland, maar hebben al groot succes in verschillende steden en landen in Europa en Afrika. De Bolt-app is beschikbaar op iOS en Android.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht