Boost voor retailklanten nu Revolut beveiligingsfuncties versterkt

Amsterdam — 14 Maart 2025 — Revolut, de wereldwijde financiële app met meer dan 50 miljoen klanten wereldwijd en meer dan 1 miljoen klanten in Nederland, heeft vandaag drie nieuwe verbeteringen aangekondigd voor zijn in-app beveiligingshub, Revolut Secure, om retailklanten beter te beschermen tegen diefstal en fraude.
Deze verbeteringen zijn ontworpen om klanten extra gemoedsrust te geven, wetende dat hun geld veilig blijft in een steeds veranderend digitaal landschap. Revolut heeft deze functies ontwikkeld als reactie op de recente toename van telefoondiefstal in grote steden en de voortdurende dreiging van phishingfraude, die de financiële sector in zijn geheel treft.
Deze dreigingen hebben sterke gevolgen voor de financiële sector, en zijn slechts twee van de redenen waarom Revolut deze nieuwe beveiligingsmaatregelen implementeert, die specifiek gericht zijn op ongeautoriseerde fraude, waarbij een transactie wordt uitgevoerd door een derde partij zonder toestemming van de rekeninghouder. De nieuwe verbeteringen gericht op het bestrijden van telefoondiefstal en phishingfraude zijn als volgt:
Verloren apparaat
In het geval van verlies of diefstal van een telefoon, is het van het grootste belang om het apparaat, de gegevens en de toegang tot de mobiele bankapp van de klant snel te beveiligen. Daarom introduceert Revolut de mogelijkheid om snel actie te ondernemen en de toegang tot een gestolen of verloren apparaat te beperken — wat het verschil kan maken bij het beveiligen van geld na diefstal of verlies.
Met de functie ‘Verloren apparaat’ kunnen Revolut-klanten nu snel diefstal of verlies melden via www.revolut.com/report-lost-device vanaf elke webbrowser of door de app te openen via de telefoon van een vriend. Of je nu een verloren apparaat meldt via een browser of in de app, beide methoden vragen de gebruikers hun identiteit te verifiëren, het apparaat/de apparaten en de kaart(en) te selecteren die ze willen blokkeren, en vervolgens vragen we de gebruiker zijn of haar toegangscode te wijzigen.
Inloggen met tweede apparaat
Geavanceerde social engineering-aanvallen, beter bekend als phishing, zorgen er vaak voor dat criminelen genoeg informatie verzamelen om toegang te krijgen tot de financiële rekeningen van klanten. Om dit te voorkomen, implementeert Revolut multi-factor authenticatie, inclusief biometrische controles, om klanten nog meer gemoedsrust te bieden.
‘Inloggen met tweede apparaat’-meldingen informeren klanten onmiddellijk wanneer er toegang wordt verkregen tot hun rekening vanaf een ander apparaat. Na het doorstaan van een biometrische controle kunnen klanten actie ondernemen, de toegang van het andere apparaat beperken en hun toegangscode bijwerken.
Transactielimieten
Binnenkort beschikbaar: ‘Transactielimieten’ stellen klanten in staat om beperkingen in te stellen voor hun rekeningen, kaartbetalingen en overschrijvingen, die elke 24 uur opnieuw worden ingesteld. Deze functie kan nuttig zijn om criminelen te verhinderen snel een rekening leeg te halen in het zeldzame geval dat ze toegang verkrijgen. Om de zelf ingestelde limieten te overschrijden, is een biometrische beveiligingscontrole vereist.
‘Transactielimieten’, samen met Vermogensbescherming, dat Revolut in 2024 lanceerde, versterkt de bescherming van het geld van klanten met een extra laag controle.
“Door deze nieuwe functies te implementeren, kunnen we het geld van onze klanten verder beschermen in het geval ze het doelwit zijn van genadeloze criminelen,” legde Woody Malouf, Directeur – Algemeen Manager (Global Financial Crime) bij Revolut, uit. “Onze nieuwste verbeteringen in Revolut Secure bieden een extra beveiligingslaag om fondsen te beschermen, en bouwen voort op de recente verbeteringen die we al hebben geïntroduceerd, zoals de In-App Calls-functie ter bescherming tegen imitatiefraude, de Vermogensbescherming-functie, die een extra laag biometrische beveiliging toevoegt aan de app, en de AI-integratie voor het detecteren van kaartfraude. Dit alles werd het afgelopen jaar geïntroduceerd, en we werken onvermoeibaar om altijd een stap voor te blijven op fraudeurs met onze beveiligingsmaatregelen. En er komt nog veel meer innovatie aan.”
Deze drie nieuwe functies maken allemaal deel uit van Revolut Secure, die de geavanceerde beveiligingsfuncties van Revolut samenbrengt om klanten meer controle te geven over hoe hun geld wordt beschermd.
Revolut neemt fraude en het risico dat klanten worden gedwongen door georganiseerde criminelen enorm serieus. Het heeft zwaar geïnvesteerd in zijn Financial Crime team, dat nu meer dan een derde uitmaakt van het totale wereldwijde personeelsbestand van 10.000+ werknemers.
Revolut blijft zijn beveiligingsfuncties verbeteren, real-time fraude-detectiesystemen implementeren en educatieve middelen bieden om consumenten te helpen geïnformeerd te blijven over potentiële risico’s. In 2023 voorkwam Revolut meer dan £ 475 miljoen (€ 550 miljoen) aan potentiële fraude tegen zijn klanten en werkt het voortdurend aan het updaten van beschermingen om altijd een stap voor te blijven op fraudeurs.
# EINDE #
Over Revolut
Revolut is een wereldwijde fintech die mensen helpt meer uit hun geld te halen. Bankdiensten in Europa worden geleverd door Revolut Bank UAB (304580906), een bank die is opgericht in de Republiek Litouwen en is geautoriseerd door de Europese Centrale Bank. 18+, kosten en Algemene Voorwaarden zijn van toepassing. Meer informatie hier: https://www.revolut.com/en-LT/?geo-redirect en om te ontdekken van welke Revolut-entiteit klanten diensten ontvangen, kun je hier checken. Je kunt contact opnemen via de in-app chat in de Revolut-app.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.