Geplaatst door Bosch

Bosch Home Connect-portfolio is klaar voor een toekomst met netwerkconnectiviteit

Afgelopen jaar introduceerde Bosch zijn portfolio van grote huishoudelijk apparaten met netwerkconnectiviteit al. Het totale assortiment varieert van ovens, fornuizen en afzuigkappen tot vaatwassers, koelkasten en koffiezetapparaten. Alle modellen kunnen met behulp van de Home Connect-app vanaf elke locatie worden bediend en worden aangestuurd via een beveiligde gegevensuitwisseling die TÜV-goedgekeurd is. In 2017 presenteert Bosch het eerste kleine huishoudelijke apparaat met netwerkconnectiviteit: de Roxxter-robotstofzuiger. Daarnaast is ook het assortiment van grote huishoudelijke apparaten uitgebreid. Met de KGN56HI3P lanceert Bosch de eerste XXL No-Frost koelvriescombinatie met ingebouwde camera’s. Bovenop dit nieuws is ook het dienstaanbod verder uitgebreid. (beschikbaar via de Home Connect-app, incl Smart Storage Guide). De app communiceert met de koelkastcamera en geeft informatie over hoe u de voedingsmiddelen dusdanig kan bewaren zodat deze zo lang mogelijk vers blijven.

Eerste kleine huishoudelijke apparaat met Home Connect

De slimme Roxxter-robotstofzuiger is uniek in zijn soort. Hij is krachtig, maakt goed schoon én ziet er stijlvol uit. Deze slimme alleskunner scant zijn omgeving en maakt interactieve plattegronden van het huis aan. Het apparaat kan met uw stem bediend worden via Amazon Alexa, zo kunt u aangeven waar de stofzuiger wel of juist niet mag komen. Met de ingebouwde streaming-camera kunt u vanaf elke locatie meekijken, ook als u bijvoorbeeld wat langer van huis bent.

Gemak en veiligheid: ook als u niet thuis bent

Het Home Connect-platform biedt consumenten voordelen in huis, met name wanneer ze zelf niet thuis zijn. Zo kunt u de wasmachine vast starten wanneer u niet thuis bent, zodat u zeker dat de was klaar is wanneer u thuiskomt en u de was uit de machine kunt halen voordat die gaat kreuken. En mocht u twijfelen of u een apparaat wel of niet hebt uitgezet: met Home Connect kunt u ten alle tijden controleren of een apparaat daadwerkelijk uit is. Dat geeft een veilig gevoel.

Actieve hulp bij het huishouden

De koelkast met ingebouwde camera zorgt ook voor veel gemak. Zo hoeft u zich wanneer u in de supermarkt loopt niet af te vragen of er nog melk of boter in huis is. U opent gewoon de Home Connect-app en u ziet onmiddellijk wat er nog wel en niet in de koelkast staat.

Serie 6- koelvriescombinatie
De nieuwe Serie 6-koelvriescombinatie van Bosch kan met een afstandsbediening worden ingesteld en geeft een pushbericht als u per ongeluk de koelkastdeur open hebt laten staan. De koelvriescombinatie heeft een extra grote inhoud (nettocapaciteit 505 liter) en VitaFresh plus-laden (nettovolume 34 liter). Hierin blijven fruit, groente, vis en vlees tot wel twee keer zo lang vers. In 2018 wordt er een nieuwe functie geïntroduceerd: de Home Connect Smart Storage Guide. Deze functie helpt klanten hun koelkast optimaal te gebruiken door aan te geven wat de juiste koeltemperatuur is en welke koelzone het meest ideaal is voor de boodschappen. In combinatie met de interne camera kan hij onverpakte voedingsproducten identificeren en aangeven hoe deze het beste kunnen worden bewaard. U krijgt een pushbericht via Home Connect als u de producten niet goed hebt bewaard.

Slimme functies voor iedere dag

Vaatwassen met netwerkconnectiviteit biedt ook voordelen: de tablettenteller in Home Connect weet altijd precies hoeveel vaatwastabletten er nog zijn en stuurt een pushbericht als ze bijna op zijn. Het is ook mogelijk om via de app automatisch bij te bestellen.
Met de EasyStart-functie in de Home Connect-app hoeft u niet langer na te denken over het juiste vaat- of kledingwasprogramma. Als u een aantal gegevens invoert, krijgt u suggesties voor het juiste programma. Voor het juiste wasprogramma hoeft u bijvoorbeeld alleen maar de kleur, soort stof en hoe vuil uw was is, in te voeren.

Slaat u aan het bakken dan biedt RecipeWorld u allerlei ideeën voor gerechten en bereidingswijzen. Met een druk op de knop stuurt u alle recept instellingen naar uw oven: van verwarmingsstand en temperatuur tot de bereidingstijd. Home Connect inspireert u ook graag als het gaat om koffie. Middels CoffeeWorld kunt u uw apparaat helemaal aan uw persoonlijke smaak aanpassen. Uw persoonlijke favorieten worden in de app opgeslagen en u roept ze eenvoudig op via MyCoffee.

Flexstart & EmotionLight
Als u een EEBUS-ondersteund energiebeheersysteem gebruikt voor uw netwerkverbinding of zonnepanelen, kunt u in de Flexstart-app instellen binnen welk tijdvenster uw apparaten hun programma moeten draaien. Het intelligente energiebeheersysteem selecteert dan de goedkoopste energiebron. Met de AutoControl-functie met wifi-synchronisatie kunt u apparaten automatisch synchroniseren. Middels netwerkconnectiviteit kunt daarnaast de sfeer in uw keuken beïnvloeden met de verschillende kleuropties van Home Connect en EmotionLight. Een aantal Bosch PerfectDry-vaatwassers met netwerkconnectiviteit heeft een TFT-touchdisplay waarmee u de kleur van de binnenverlichting via de app kunt kiezen. Er zijn zes standaardinstellingen, maar u kunt ook uw eigen favoriet kiezen uit het palet van 256 kleuren voor een persoonlijk sfeeraccent.

Op uw gezondheid letten met digitale ondersteuning: X-Spect scanner

Steeds meer mensen kiezen voor een gezond voedingspatroon. Bosch biedt al een reeks innovatieve oplossingen om consumenten hierbij te ondersteunen, maar daar komt een nieuw hulpmiddel bij: de multifunctionele X-Spect-scanner van Home Connect. De scanner zit nog in de conceptfase, maar laat al indrukwekkende voordelen zien. Dankzij de geavanceerde sensortechnologie kan het apparaat informatie over voedingsmiddelen identificeren en beoordelen, die niet waarneembaar zijn met het blote oog. X-Spect vertelt u bijvoorbeeld hoe rijp uw fruit is. Op basis hiervan kunt u gezonde keuzes maken en gaat u voedselverspilling tegen. Het slimme apparaat registreert ook de samenstelling van voedingsmiddelen op basis van voedingswaarden, zoals suiker, vet of proteïne. De X-Spect zal al snel uw persoonlijke voedingsadviseur worden. Naast voedingsadvies helpt de scanner ook bij het kiezen van een wasprogramma. X-Spect herkent namelijk vlekken op basis van hun samenstelling, evenals verschillende stoffen en kleuren, en adviseert vervolgens het juiste was-, droog- en strijkprogramma.

Klaar voor een digitale toekomst

Home Connect gaat continu nieuwe samenwerkingsverbanden aan om het dienstenaanbod te verruimen, zoals met HelloFresh, Busch-Jaeger, IFTTT en Drop. De geleidelijke integratie van huishoudelijke apparaten in het Bosch Smart Home System, dat oplossingen biedt voor veiligheid, verlichting en het binnenklimaat van het huis, zorgt voor meer comfort en tijdsbesparingen.

Over Bosch
De naam Bosch staat al generaties lang voor baanbrekende technologie en uitstekende kwaliteit. De huishoudelijke apparaten van Bosch voldoen al meer dan 80 jaar aan deze hoge standaard: Bosch is het toonaangevende Europese merk op het gebied van huishoudelijke apparatuur. Consumenten over de hele wereld associëren het merk met efficiënte functionaliteit, betrouwbare kwaliteit en een internationaal geprezen design. Het met respect omgaan met mens en milieu, dat wordt weergegeven in ons motto “technologie voor het leven”, is voor Bosch vanzelfsprekend. Dit is onder andere zichtbaar in de duurzame producten en energie- en waterbesparende processen. www.bosch-home.nl

Een aantal van de genoemde Home Connect partners zijn (nog) niet actief in Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw contactpersoon. Meer informatie is beschikbaar op: www.bosch-home.com/de/home- connect.html.