Geplaatst door O.M.C. WORKS

Botenbusiness Boatsters breidt uit en verhuist HQ naar Mallorca

In de eerste week van april breidt de, van origine Amsterdamse, luxe jacht- en bootverhuurder Boatsters uit naar Palma de Mallorca en Ibiza. Het hoofdkantoor verhuist naar Mallorca, er komt een tweede vestiging op Ibiza en het tech- & support team blijft in Amsterdam. In 2018 gaat Boatsters zich meer richten op charter management voor boot- en jachteigenaren, en daarnaast op top level service voor haar huurders. Daarmee wordt het bedrijf veel meer dan alleen een boekingswebsite.

Toenemende vraag exclusieve charterdiensten
De keuze voor de vestiging van het hoofdkantoor op Mallorca is bijna vanzelfsprekend. Het Spaanse eiland trekt jaarlijks miljoenen toeristen en is bovendien sinds 2017 de nummer één vertreklocatie van jachten en boten voor pleziervaart in de Middellandse Zee. Boatsters biedt boten aan in ieder segment, maar zag het laatste jaar de vraag naar exclusieve charterdiensten enorm toenemen. Nick Gelevert, oprichter en CEO van Boatsters, verwacht door de verhuizing beter in te kunnen spelen op de vraag naar luxe jachtverhuur: “We zitten hier in het hart van onze doelgroep. Bovendien zijn er hier legio interessante partner partijen om ons heen, waardoor we nog sneller kunnen groeien.”

Onvergetelijke vaarvakantie
Naast de verhuur van (super)jachten, verzorgt Boatsters geregeld het volledige verblijf voor haar klanten. Denk aan transfers van en naar het vliegveld, gepersonaliseerde vaarroutes en een uitgebreid aanbod van faciliteiten en speelgoed op het jacht. “We trekken echt alles uit de kast om onze clientèle een onvergetelijke vaarvakantie te bezorgen.” Ook ziet Boatsters steeds vaker dat meerdere families of vriendengroepen dit soort reizen met elkaar ‘delen’. “Daardoor wordt het prijstechnisch ook nog eens een stuk interessanter”, aldus Gelevert.

Ieder land een andere aanpak
Boatsters geeft inmiddels dekking in 63 landen met als grootste afzetmarkt de landen rondom de Middellandse Zee. Vanaf de zomer van 2018 zullen lokale agenten de populairste bestemmingen voor Boatsters vertegenwoordigen. Denk aan Mykonos, Split, Cannes, Marbella en Split. Gelevert: “Ieder land heeft een eigen cultuur en vraagt daarmee ook om een andere aanpak. Op Ibiza speelt bijvoorbeeld uitstraling en snelheid van de boot een belangrijke rol en zijn het vooral dagboten die populair zijn.” Boatsters speelt daarop in door op Ibiza een tweede kantoor te openen met een eigen fleet met de nieuwste modellen boten. Met de combinatie van een persoonlijke, offline aanpak én de kracht van het online platform van Boatsters verwacht Gelevert de komende jaren flink door te blijven groeien.

Partnership met familiebedrijf Lengers Yachts
Lengers Yachts, dealer van o.a. Sanlorenzo Noord-Europa, werd 50 jaar geleden opgericht door de grootvader van Nick. Door de groei van de chartermarkt, merkte Lengers Yachts steeds vaker dat wanneer men een jacht koopt, men het ook graag wil verhuren. In samenwerking met het exclusieve label van Boatsters ‘Boatsters Black’, kan Lengers Yachts nu ook een charter management model aan haar klanten aanbieden. Dit betekent onder andere dat Boatsters helpt bij het organiseren van de benodigde licenties, de juiste ligplaatsen, kapiteinen, crew etcetera. Door deze samenwerking is het voor Boatsters nu ook mogelijk om de meest exclusieve en nieuwe jachten van Lengers Yachts te kunnen verhuren.