BrightPensioen lanceert social-first campagne Bright Moments

Deze week lanceert BrightPensioen Bright Moments, een social-first campagne waarin leden hun persoonlijke Bright Moment delen: dat ene kantelpunt in hun werkende leven dat blijvend impact heeft gehad. De campagne brengt twaalf authentieke verhalen samen, waarin zes leden de aftrap geven met korte videoportretten van maximaal 30 seconden.
Leontien van Tilburg, Brand & Communications Lead bij BrightPensioen: “We kennen het allemaal: de sleutelmomenten in ons werkende leven. Een keuze, inzicht of ontmoeting die jouw werk – en jouzelf – veranderde. Achter elk Bright Moment schuilt iets groters: de vrijheid om te kiezen, te groeien en te leven. BrightPensioen wil laten zien dat financiële rust ruimte schept voor betekenisvolle momenten — nu én later. Onze leden vertellen dat verhaal beter dan wij zelf ooit zouden kunnen. Naast de korte videoportretten is hun verhaal ook op onze website te lezen. In een latere fase zullen er meer portretten te zien zijn.”
De eerste zes Bright Moments
Karl Beerenfenger (Fair Resource Foundation)
Karl begon zijn carrière met een klassiek beeld van succes: jong met pensioen, snelle auto, veel geld. Dat veranderde toen verhalen over milieuvervuiling en de plastic soep hem diep raakten. Hij gooide het roer om en koos voor betekenis boven materie.
Floor van den Elsen (Buro Dertig)
Als ondernemer is het lastig om tijd voor jezelf te nemen. Na de bevalling van haar eerste kind ging Floor dan ook na drie maanden weer werken. Bij de tweede wilde ze dat anders doen. Ze gebruikte haar tweede Bright rekening en regelde het. ‘Het heeft me echt enorm veel gebracht.’
Rowena Elshot (actrice & producer)
Na jaren achter de schermen stapte Rowena zelf op het podium. In een theatervoorstelling vond ze kracht in het delen van persoonlijke verhalen, geïnspireerd door haar moeder die op vijftienjarige leeftijd vanuit Suriname naar Nederland kwam. Het leverde haar een nieuwe carrière op.
James Smith (James Smith Training & Coaching)
Toen James overwoog zijn veilige vaste baan in te ruilen voor een ondernemer carrière, ging dat in tegen de risico-averse opvoeding die hij kreeg van zijn Indonesische ouders. “Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt.” Na het overlijden van zijn vader besloot hij juist de sprong te wagen — ter ere van hem.
Fleur Oude Voshaar (Burn-outcoach Amsterdam)
Na jarenlang ‘ja’ zeggen tegen allerlei opdrachten van anderen, besefte Fleur dat alleen zekerheid haar geen voldoening gaf. Ze gooide het roer om en koos voor haar hart: het holistisch coachen van vrouwen.
Annelies Jonker (Gob2Go)
Na decennia in de zorg vertrok Annelies met een “gebroken zorghart”, maar richtte op haar 58e een eigen trainingsbureau op. De verkoop van haar eerste trainingen is een moment dat ze nooit meer vergeet.
Social-first storytelling
De campagne Bright Moments is ontwikkeld als een serie korte social video’s van maximaal 30 seconden per deelnemer, verspreid via Instagram, Facebook en YouTube. De stijl is bewust persoonlijk en authentiek — de leden staan centraal. In de compilatievideo worden alle leden kort geïntroduceerd. In deze eerste fase richt de campagne zich met name op merkbekendheid. Volgende fases zullen meer productgedreven zijn.
BrightPensioen helpt zelfstandigen, werknemers en werkgevers om slim en duurzaam vermogen op te bouwen — voor later of eerder. Niet via een percentage over vermogen, maar via een helder lidmaatschap. Als coöperatie zijn leden mede-eigenaar, met inspraak en zeggenschap. BrightPensioen belegt verantwoord, duurzaam en transparant, en maakt zo financiële rust toegankelijk voor iedereen.
Credits van Bright Moments
BrightPensioen: Leontien van Tilburg, Romee van Noorden, Emiel van Dijk
Videoproductie: Alexander Brouwers en Ewoud Bon van HardZout, Rowena Elshot (productie)
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.