Industry Wire

Geplaatst door Broad Horizon

Broad Horizon neemt Underlined over en breidt daarmee de diensten op het gebied van Data & AI verder uit

Broad Horizon , aanbieder van IT-, data- en cloudoplossingen, neemt Underlined over. Underlined is gespecialiseerd in datagedreven customer experience management. Met de overname wil Broad Horizon de diensten op het gebied van Data & AI verder uitbreiden.

Underlined, het bedrijf uit Den Bosch, heeft een softwareplatform ontwikkeld waarbij op basis van data inzichten, bedrijven besluiten kunnen nemen en hun klantervaringen kunnen optimaliseren. Met dit platform zorgen we ervoor dat we een totale oplossing kunnen bieden. Het samengaan met Broad Horizon biedt prachtige kansen om de Data Driven Customer Experience Management en artificial intelligence expertise te vergroten en te versnellen op de domeinen van Microsoft Azure en D365, de digitale transformatie en data science dienstverlening.

In de woorden van Theo van der Steen, directeur Underlined: “Ik ben er trots op dat, met het samengaan van Underlined en Broad Horizon en dochterbedrijf Cmotions, onze klanten en medewerkers een prachtige kans krijgen nog sneller uit te bouwen naar klantgedreven organisaties, op basis van een data gedreven aanpak die samenkomt in deze nieuwe samenwerking; waarde voor klanten en voor de eigen organisatie!”

Samen met het management van Cmotions, Kees Groenewoud en Tino Faulhaber, zal Theo van der Steen de nieuwe directie vormen voor de datadivisie van Broad Horizon en deze verder gaan vormgeven. “Ik zie uit naar de samenwerking met Underlined, met name vanwege de specialisatie op het gebied van customer experience management. Vanuit Cmotions hebben we ons gericht op data science en Underlined vormt met haar expertise een passende aanvulling. Hiermee kunnen we ons onderscheiden in de toepassing van artificial intelligence en machine learning op customer management in de Europese markt.” Kees Groenewoud, Cmotions.

Broad Horizon zet in op de digitale transformatie van haar klanten door het hele platform aan te bieden. Van data & AI, business applicaties, de moderne werkplek, cloud diensten, managed services en hosting. En in deze tijden van het COVID-19 virus en de onzekere tijden in de markt en economie, is de digitale transformatie voor veel industrieën nog belangrijker geworden. Johan Taams, CEO van Broad Horizon: “Met de overname van Underlined zetten we verder in op onze strategie om klanten te helpen bij hun digitale transformatie. We zien ook nu dat data nog crucialer is geworden in de bedrijfsvoering. Om daar goed op in te kunnen spelen en met klanten de juiste samenwerking aan te gaan, is de overname van Underlined een zeer goed aanvulling.”

Over Underlined
Underlined stelt bedrijven in staat datagedreven inzichten te gebruiken om hun klantervaring te verbeteren. Het in eigen huis ontwikkelde softwareplatform voor volcontinu geautomatiseerde klantinzichten is bij bedrijven als ABN AMRO Bank, Vattenfall en de Volksbank onderdeel van hun customer experience management programma. Underlined is gevestigd in Den Bosch en bestaat uit een team van jonge en enthousiaste data scientists en consultants.

Over Broad Horizon
Broad Horizon, een van de grotere Nederlandse managed hosting- en cloudbedrijven, is ook eigenaar van managed hostingprovider True, data specialst Cmotions en is specialist op het gebied van het volledige Microsoft platform waaronder ERP, CRM, de moderne werkplek en alle cloud diensten. Bij Broad Horizon werken ruim vierhonderd mensen. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam, Hilversum, Nieuwegein, Maastricht en Amersfoort en heeft ook een kantoor in het Belgische Gent.

Over Broad Horizon

Broad Horizon helpt organisaties hun bedrijfs-, operationele en technologische systemen en modellen te transformeren naar het digitale tijdperk. Zo’n transformatie betekent een nieuwe kijk op bestaande businessmodellen. IT niet langer als enabler, maar steeds meer een bron van innovatie en structureel concurrentievoordeel. Hierbij is datagedreven denken en doen steeds belangrijker.
Broad Horizon helpt dan ook met het ontsluiten, analyseren en toepassen van data voor strategische, tactische en operationele beslissingen. Hoe complexer de wereld wordt, hoe urgenter de ‘drive’ om continu aan te willen passen, te versimpelen en leren. Deze mentaliteit, om altijd een stap voor te willen lopen, noemt Broad Horzion trots: ‘Being ahead’. Dit betekent in de praktijk dat Broad Horizon een strategische partner is, die full service totaaloplossingen biedt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht