Industry Wire

Geplaatst door Bruut

Bruut wordt lead agency voor socials van Lidl Nederland

Na succesvolle samenwerkingen, waarin Bruut met Lidl creatieve video-first campagnes creëerde, kiest Lidl nu officieel voor Bruut als hun nieuwe social agency voor de twee grootste kanalen van de supermarkt: Instagram en Facebook. Daarnaast zal Bruut als lead social agency de social strategie bewaken en uitgedaagd worden op het creëren en produceren van online (social) campagnes.

Video-first content agency Bruut is sinds augustus 2024 al verantwoordelijk voor de strategie, tone of voice, community management en content creatie op Lidl’s social kanalen. Met deze stap versterken de partijen de huidige samenwerking, met als doel het vergroten van Lidl’s positie als go-to love brand.

De ambitie van Lidl om een duurzame en gezonde levensstijl toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen, staat centraal in de communicatie op de kanalen. De content richt zich op het delen van herkenbare, humoristische en inspirerende verhalen die aansluiten bij alles wat er speelt in de samenleving. Met een platform-specifieke benadering die draait om het versterken van de connectie met Lidl-fans, bouwt Lidl verder aan haar rol als een geliefd merk dat dicht bij haar klanten staat.

Suzanne Zonneveld, Creative Director bij Bruut:
“Werken voor en met Lidl is een geweldige ervaring. Het is een merk met een sterke missie en een heldere visie. In co-creatie met het Lidl-team blijven we voortdurend nieuwe formats en uitingen verbeteren, in storytelling en visuele vorm. Als bureau met een passie voor online video komen we hierin volledig tot ons recht”.

Naast de creatie van de content zit er ook een groot datagedreven element aan de samenwerking tussen Lidl Nederland en Bruut. Zowel de organische als de paid social resultaten van de content worden meegenomen in de creatie.

David Hoogendam, Media Director bij Bruut:
“Lidl is een van de grootste merken van Nederland en wordt gevolgd door meer dan een miljoen Nederlanders op social. Die wil je wel trakteren op smaakvolle en doeltreffende content waarvoor ze terugkomen. Door grondige analyses van de social content en de paid inzet daarvan verbeteren we keer op keer de content en sluit die zo dicht mogelijk aan op de interesses en algoritmes van de verschillende subdoelgroepen”.

Voor 2025 staan er veel campagnes op de planning die binnen de online strategie worden uitgerold, in nauwe samenwerking met de andere partners van Lidl, waaronder Alfred en Abovo Maxlead. Vergeet dus zeker niet Lidl online te volgen.

Zie meer werk van Bruut: www.bruut.media

Noot voor de redactie:
Bruut – Juliette Guyon, PR & Sales, juliette@bruut.media
Bruut – Martijn van Trooyen, Sr. Account Manager, martijn@bruut.media, + 31 6 38 11 19 15

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht