Geplaatst door bunq

bunq introduceert bunq Travel Card: dé pas voor op reis

Amsterdam, 23 mei 2019 – bunq introduceert de bunq Travel Card: dé pas voor op reis. De Travel Card is een Mastercard creditcard voor individuen en bedrijven die willen genieten van de voordelen van een creditcard, zonder de last van schulden. Nederland is van oorsprong echt een pinland, omdat Nederlanders liever geen geld uitgeven dat ze niet hebben. Aan de andere kant, zijn Nederlanders bovengemiddeld reislustig: uit onderzoek blijkt dat er jaarlijks ruim 11 miljoen vakanties en 4,7 miljoen zakenreizen worden geboekt. De bunq Travel Card geeft bunq gebruikers de mogelijkheid om hotels te boeken, auto’s te huren en andere voordelen van een creditcard te ervaren, zonder het risico van rood staan.

“De bunq Travel Card is de beste pas voor op reis, omdat het onze gebruikers in staat stelt om schuldenvrij de hele wereld over te reizen. Daarnaast betalen ze de echte wisselkoers en houden ze altijd volledige controle dankzij onze unieke beveiligingsmogelijkheden”, zegt oprichter en CEO Ali Niknam.

Vanaf vandaag kunnen alle bunq Premium en bunq Business gebruikers een bunq Travel Card bestellen. Het gebruik van de creditcard is inbegrepen in de maandelijkse lidmaatschapsprijs. De bunq Travel Card geeft gebruikers de mogelijkheid om gebruik te maken van diensten die zij tegenkomen op reis waar enkel een creditcard verificatienummer wordt geaccepteerd, zoals bijvoorbeeld bij hotels, autoverhuurbedrijven en onbemande tankstations. bunq gebruikers kunnen genieten van deze voordelen van de creditcard, zonder het risico op schulden, aangezien roodstanden zijn uitgeschakeld.

Daarnaast spelen beveiliging en transparantie een belangrijke rol voor gebruikers van de bunq Travel Card. Alle instellingen kunnen direct op vakantie of tijdens de zakenreis via de mobiele telefoon worden gewijzigd: gebruikers kunnen hun paslimieten instellen, hun CVC-beveiligingscodes beheren en hun pas rechtstreeks vanuit de app blokkeren. Dankzij bunq ZeroFX betalen gebruikers daarnaast de echte wisselkoers, zonder extra opslagkosten bij betalingen in buitenlandse valuta. Dit geldt zowel op werkdagen als in het weekend.

De bunq Travel Card biedt ondersteuning voor zowel Apple Pay als Google Pay in landen waar de diensten officieel zijn gelanceerd. bunq wordt samen met N26, Revolut en Monzo  gezien als een van de 4 belangrijkste Europese challenger banks die de toekomst van de bankwereld vormgeven. bunq is de eerste Europese challenger bank die een creditcard introduceert.

Over bunq

bunq is Bank of The Free. Een volledig onafhankelijke bank die world-class mobile banking aanbiedt. Geen kantoorbezoeken, geen rijen, geen papierwerk, maar directe toegang vanaf een mobiele telefoon. Gebruikers kunnen rekeningen delen met wie ze maar willen en overal betalen met Maestro en Mastercards, waar ook ter wereld.

bunq is in 2012 opgericht door Ali Niknam (1981), die als eerste in meer dan 35 jaar een Europese banklicentie wist te verkrijgen. Zijn doel is om het traditionele bankwezen radicaal te veranderen en hij heeft, als diens enige investeerder, €40.9m in bunq geïnvesteerd. In 2017 groeide het totaal aan tegoeden van gebruikers met 800%, een groei die elke dag verder toeneemt. bunq is momenteel actief in 8 Europese markten: Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Italië, Spanje en Ierland.