Bureaustoel, goede wifi, oppas; je werkgever regelt het

ROTTERDAM, 14 maart 2022 – Sodexo lanceert vandaag WorkX. Een online platform waarmee werkgevers kunnen zorgen voor een optimale thuiswerkomgeving voor hun medewerkers. Met WorkX kunnen werknemers snel en makkelijk iets laten doen aan die te lage bureaustoel, instabiele wifi of bedompte luchtkwaliteit. Maar ook 24/7 de WorkX-assistent inroepen om te helpen bij het vinden van een loodgieter, klushulp, oppas, het reserveren van tickets voor een event of hulp vragen van bijvoorbeeld een vitaliteitscoach.
Door corona is thuiswerken in een stroomversnelling gekomen. Werkgevers vinden het inmiddels logisch dat een deel van de werkweek vanuit huis wordt gewerkt. Een werkgever die zijn werknemers ondersteunt bij alles wat bij fijn thuisweken komt kijken, kan zich onderscheiden. Ook op het oog minder voor de hand liggende producten of diensten zijn te vinden op WorkX. Want ook een goede onderhoudsbeurt van je mechanische ventilatie of het aanschaffen en laten ophangen van CO2-melders dragen bij aan een gezonde, veilige en fijne thuiswerkplek. WorkX is niet alleen beschikbaar voor de klanten van Sodexo maar ook voor andere bedrijven en organisaties
Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling bij Sodexo: “De scheidslijn tussen werk en privé vervaagt. Wij vinden dat als je mensen de ruimte biedt om thuis te werken, je ze daar ook goed bij moet ondersteunen. Op kantoor, thuis, op remote werkplekken en zelfs onderweg. Met het nieuwe platform WorkX kunnen medewerkers diensten en producten afnemen waarmee werkgevers thuis dezelfde kwaliteit werkomgeving kunnen bieden als op kantoor. Geen situatie thuis is hetzelfde dus mensen kunnen vrij kiezen uit het aanbod dat door hun werkgever beschikbaar is gesteld in WorkX. Het platform is heel flexibel waardoor we samen met de klant precies op maat het juiste aanbod kunnen creëren.”
Vital Spaces
De lancering van WorkX past binnen de nieuwe manier waarop Sodexo onder de vlag ‘Vital Spaces’ antwoord geeft op de huidige behoeftes van mensen, zowel op kantoor als thuis.
Pieter Versteeg Directeur Human Resources Sodexo Nederland: “Thuiswerken is de arbeidsvoorwaarde van de toekomst. Als bedrijf beseffen wij dat mensen het beste van zichzelf laten zien als ze zoveel mogelijk zelf bepalen waar, hoe en met wie ze werken. Zij zoeken vrijheid, verantwoordelijkheid en autonomie, en met dit platform geven wij hen die garantie. En in tijden van krapte op de arbeidsmarkt en ‘the war for talent’ is dit de manier om je als werkgever te onderscheiden. Met WorkX geven we daar invulling aan. Wij hebben zelf WorkX al operationeel voor onze eigen medewerkers en we hebben het opgenomen in ons arbeidsvoorwaardenpakket.
///
Over Sodexo
Sodexo, opgericht in 1966 door Pierre Bellon, is de wereldwijd leider in services die de ‘Quality of Life’ verbeteren, een essentieel onderdeel in prestaties van organisaties en het welzijn van hun medewerkers. Sodexo is met 412.000 medewerkers actief in 56 landen. Met ruim honderd verschillende diensten en meer dan 50 jaar ervaring behaalde het bedrijf in het boekjaar ‘20/’21 een omzet van 17,4 miljard euro.
Sodexo is opgenomen in de CAC Next 20, ESG 40, FTSE 4 Good en de Dow Jones Sustainability Index.
In Nederland verzorgt Sodexo met circa 2.200 medewerkers het volledige scala aan facilitaire diensten voor het bedrijfsleven, industrie, overheidsdiensten, ziekenhuizen en offshore-installaties. Van catering, receptie, onderhoud en schoonmaak tot aan integraal facility management. Lees meer op www.sodexo.com
Belangrijkste cijfers
- 17,4 miljard euro geconsolideerde omzet in boekjaar ‘20’/21
- 412.000 medewerkers (stand 31 augustus ’21)
- 56 landen
- 100 miljoen dagelijkse consumenten
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.