Industry Wire

Geplaatst door CapeRock

CapeRock creëert in samenwerking met RTL Deutschland de re-designs van de informatieprogramma’s

RTL Deutschland, de grootste commerciële omroep van Duitsland, breidt zijn informatiesector voortdurend uit en investeert miljoenen in zijn nieuws- en magazine-format’s. Onderdeel van deze investering is het volledige re-design van alle zeven informatieprogramma’s, die dagelijks door meer dan 8 miljoen mensen worden bekeken.

Het nieuwe uiterlijk van de magazine- en nieuwsprogramma’s definieert de derde designwereld van RTL Deutschland naast sport en entertainment en presenteert een compleet vernieuwde hedendaagse informatiewereld, waarin het programmamerk, de studio, de inhoud en de presentator een nog sterkere eenheid vormen. De nieuwe studiowerelden en hun vormgeving plaatsen de presentator als mediator meer in het middelpunt van de belangstelling.

Het re-design uitgevoerd door CapeRock in samenwerking met RTL Marketing is in eerste instantie geïntroduceerd voor de volgende drie programma’s: “Exclusief”, “Explosief” en “Extra”. Rond de jaarwisseling gaat het ochtendmagazine “Guten Morgen Deutschland” in een nieuw jasje gestoken on-air, gevolg door RTL’s lunchtijd magazine “Punkt 12” en de nieuwsprogramma’s “RTL Aktuell” en “RTL Nachtjournal” in de loop van  komend jaar.

Het creëren van een onmiskenbare merkwereld is het doel van de re-design, waarbij de merkfamilie van de verschillende informatieprogramma’s een visuele link onderhoudt met het hoofdmerk RTL. De door CapeRock ontworpen, driedimensionale ‘X-logo’s’ onderscheiden zich individueel en toch zijn ze duidelijk als familie herkenbaar. Ze vormen de belangrijkste handelsmerken en leveren een sterke, opvallende look, die zowel on-air, online als offline goed werkt. De nieuwe ontwerpen van de ‘X-Logos’ voegen nieuwe energie toe aan de programma’s en bieden de kijker een moeiteloze oriëntatie in een steeds complexere digitale wereld.

In het verlengde van de RTL ontwerp-wereld, nemen de nieuwe driedimensionale ‘X-Logos’ hun intrek in het centrum van de studio’s en worden ze gebruikt als sterke key-visuals op de virtuele panorama-monitoren. Voor het studio-ontwerp wordt gebruik gemaakt van de trendsettende technologie van de ‘Unreal’ Game Engine.

Over CapeRock:

CapeRock is de media design agency gespecialiseerd in broadcast design en media branding.

Voor meer information, ga naar: www.caperock.tv

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht