Geplaatst door Cordaid en De Stroom

Carice van Houten en Sieger Sloot maken podcast over klimaatcrisis

Het is nog niet te laat! In de spoedcursus Eerste Hulp Bij Uitsterven leer je wat je wél kunt doen in de strijd tegen de klimaatcrisis, in plaats van alle dingen die je niet meer mag. Cursusleiders Carice van Houten en Sieger Sloot ontvangen bekende cursisten in hun lokaal en vragen verschillende experts om raad.

Deze podcastserie is een samenwerking tussen mediabedrijf De Stroom en ontwikkelingsorganisatie Cordaid.  ‘De gevolgen van klimaatverandering zijn nu al enorm. Door vaker voorkomende droogtes en overstromingen worden steeds meer mensen bedreigd in hun eerste levensbehoeften: toegang tot schoon drinkwater en voldoende voedsel.’, aldus Simone van Hamond van Cordaid. ‘In deze podcast slaan we de brug naar de zwaarst getroffenen. We zien dat de oplossing hier én daar ligt: stappen maken en bekendheid geven aan de klimaatcrisis die zich ver buiten Nederland voltrekt en de gevolgen daarvan voor de mensen die er mee moeten leven.’

KLIK HIER OM DE PODCAST TE BELUISTEREN

In Eerste Hulp Bij Uitsterven komt er elke aflevering een Bezorgde Nederlander langs. Onder andere Bridget Maasland, Henry van Loon en Maxim Hartman nemen deel aan de spoedcursus. Daarnaast krijgen de luisteraars wekelijks een masterclass van experts. Zij geven praktische tips over hoe je de aarde en je hoofd koel kunt houden en ook de klimaatpsycholoog staat onder de sneltoets.

In zes cursusdelen word je bijgepraat over de huidige klimaat situatie. Je leert over kapotte systemen en het is een zoektocht naar hoe jij kan bijdragen. De klok tikt en we kunnen samen echt iets doen. De spoedcursus die je misschien liever niet wil volgen, maar beter doe je het wel!

Eerste Hulp Bij Uitsterven is vanaf nu te beluisteren via alle podcast apps.