Geplaatst door Alyx/codeGorilla

Carola Bos aan boord als COO bij Alyx/codeGorilla

Utrecht, 25 april 2024 – Alyx/codeGorilla kondigt de aanstelling aan van Carola Bos (50 jaar) als Chief Operating Officer (COO). Bos wordt verantwoordelijk voor het leiden van beide bedrijven tijdens hun scale-up fase en het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Met uitgebreide leiderschapservaring bij bedrijven zoals CGI en IBM, brengt Bos expertise naar het team. De benoeming van Bos volgt op de recente aankondiging van de fusie tussen Alyx en codeGorilla, twee sterk groeiende organisaties in IT-omscholing. Haar komst markeert een belangrijke stap in de gezamenlijke missie van beide organisaties om de IT-sector inclusiever en diverser te maken.
Carola Bos en Johanna Spiller, CEO van Alyx, hebben elkaar leren kennen bij hun vorige werkgever IBM. Bos heeft daar in 2013 het Client Innovation Centre Benelux opgericht, waar ze creatieve oplossingen implementeerde die niet alleen zakelijke waarde boden, maar ook betekenisvolle ervaringen voor haar teams creëerden. Bos bood Spiller een baan aan en meer dan tien jaar later zijn de rollen omgedraaid. Spiller benadrukt het belang van Bos’s bijdrage aan het team van Alyx/codeGorilla: “Carola is een echte doorzetter die in staat is om HR, recruitment, talentontwikkeling en operationele expertise te combineren. Haar vermogen om bruggen te slaan tussen verschillende disciplines is van grote waarde voor onze gezamenlijke missie.”
Team leiden naar groter doel
Na de fusie van Alyx en codeGorilla is er een gedeelde staff voor beide takken ontstaan. Dat betekent dat Bos in haar nieuwe rol als COO bij Alyx/codeGorilla een sleutelrol speelt in het begeleiden van de scale-up fase van beide organisaties en het optimaliseren van bedrijfsprocessen om effectiviteit en efficiëntie te waarborgen. Zo houdt ze zich bezig met het dagelijkse reilen en zeilen van operationele activiteiten, optimaliseren van processen en identificeren van kansen voor groei. “Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van het team. Hier leid ik een team naar een groter gemeenschappelijk doel. We gaan samen van A naar B en stippelen de weg uit met elkaar. Zo behalen we resultaten, bouwen we succesvolle teams en ontstaat er cohesie,” aldus Bos.
Nieuw pool aanboren
Bos benadrukt het belang van diversiteit in de IT-sector en haar vastberadenheid om een nieuwe pool van talent aan te boren om het groeiende tekort aan IT-professionals aan te pakken. “De statistieken laten zien dat er nog veel werk aan de winkel wat betreft diversiteit binnen de IT-sector. Bovendien hebben we ook een groot tekort aan IT-talent. Daarom moeten we wel een nieuwe poule van mensen aanboren om dit gat te dichten. Het idee dat we een helpende hand kunnen bieden aan mensen om zelfstandig te functioneren, motiveert ons team enorm,” zegt ze. “De passie van iedereen hier draagt bij aan de kracht van ons team, en ik kijk uit naar een succesvolle tijd bij Alyx/codeGorilla.”
Met name potentiële werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt worden vaak over het hoofd gezien door werkgevers. Alyx/codeGorilla zet zich in om deze groep een eerlijke kans te geven door middel van omscholing en begeleiding naar een succesvolle carrière in de IT-sector. Diem Do, CEO codeGorilla: “We zijn de afgelopen jaren sterk gegroeid en we hebben er vertrouwen in dat we samen met Carola de volgende fase in kunnen gaan.”