Carousel introduceert nieuwe interne Priority Customs Clearance-service

Carousel, specialist op het gebied van servicelogistiek, heeft een nieuwe inklaringsdienst aangekondigd, Priority Customs Clearance. Deze is ontwikkeld om vanaf 1 januari 2021 snelle doorvoertijden en naadloze verbindingen tussen het Verenigd Koninkrijk, Europa en andere landen mogelijk te maken.
Doordat zij zelf optreden als Customs Broker, kunnen klanten van Carousel hun zendingen snel importeren of exporteren, zonder ingewikkelde procedures of papierwerk. Dit geldt ook voor 24-uurs bezorging tussen het vasteland van Europa en het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
Carousel houdt zich al meer dan drie decennia bezig met inklaringsprocessen, maar kan deze service nu voor het eerst in eigen beheer aanbieden. Het bedrijf heeft veel geinvesteerd om organisaties een effectief en zeker inklaringsproces te bieden, waarbij onnodige vertragingen zo veel mogelijk voorkomen worden.
De nieuwe dienst wordt ondersteund door het eigen service- en technologieplatform van Carousel en houdt klanten bij iedere stap van het proces op de hoogte. Bij externe diensten gaat dit soort informatie soms verloren. Als onderdeel van dit verbeterde aanbod biedt Carousel ook 24 uur per dag, 7 dagen per week ondersteuning via interne teams in Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
“We streven ernaar dat organisaties in 2021 belangrijke onderdelen en producten met dezelfde snelheid kunnen blijven verzenden als vóór de Brexit. Een andere prioriteit is om ervoor te zorgen dat dit proces zo eenvoudig en soepel mogelijk verloopt, zodat onze klanten geen problemen ondervinden bij de douanecontroles na Brexit. Op basis van die twee uitgangspunten hebben we deze service ontworpen”, aldus Kevin Turner, Chief Sales Officer bij Carousel.
De nieuwe dienst is slechts één voorbeeld van Carousels ambitie om logistiek ook na Brexit zo soepel mogelijk te laten verlopen. “Onze prioriteit sinds het begin van het Brexit-proces is om duidelijkheid en zekerheid te bieden. We hebben ons aanbod verbeterd en ons Brexit Action Team heeft veel tijd besteed aan het adviseren van onze klanten en hen te helpen zich voor te bereiden. We introduceren niet alleen deze nieuwe dienst, maar hebben ook onze Europese netwerken uitgebreid. We hebben flink geïnvesteerd in ons service- en technologieplatform Gateway en blijven extra luchtvrachtroutes verkennen”, aldus Morton Griffiths, Country Director UK & Ireland bij Carousel. “Onze nieuwe Priority Customs Clearance Service is er niet alleen op gericht om onze klanten de zekerheid te bieden die ze nodig hebben. De dienst vermindert ook de risico’s van post-Brexit-processen en complexe procedures of papierwerk voor de klant. Nu het jaar bijna voorbij is, nodigen we mensen die hulp nodig hebben bij hun werkzaamheden als expediteur of bij hun Brexit-planning uit om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.”
De lancering van de nieuwe dienst is de laatste in een reeks van updates van de servicelogistiek-specialist als voorbereiding op Brexit. Naast de oprichting van een Brexit Action Team en een Brexit Helpline in 2017, kondigde het bedrijf in mei 2019 het eigen service- en technologieplatform Gateway aan.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.