Industry Wire

Geplaatst door Q&A

Categoriewinnaars ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2018-2019 en ‘ABN AMRO Webshop Awards’ 2018-2019 bekend

Amsterdam, 13 september 2018 – De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2018-2019 en ‘ABN AMRO Webshop Awards’ 2018-2019 zijn bekend. Bijna 215.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep om uit 450 retailers hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen op www.bestewinkelketen.nl en www.webshop-awards.nl. Met als resultaat 29 categoriewinnaars voor ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en 24 categoriewinnaars voor ‘ABN AMRO Webshop Awards Nederland’. De feestelijke prijsuitreiking vond plaats in Circl: het circulaire paviljoen van hoofdsponsor ABN AMRO in Amsterdam. Naast de categorieprijzen zijn ook de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’ en ‘ABN AMRO Best Newcomer Award’ uitgereikt.

Nieuwe categoriewinnaars van deze editie van de jaarlijkse verkiezing zijn Eye Wish Opticiens, Gall & Gall, Hornbach, Kruidvat, La Place, Runnersworld, The Stone en Wehkamp.

‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’
Lidl is winnaar van de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’. Zij liet negen kanshebbers achter zich: Ekoplaza, Fairphone, Take it Slow, Zeeman, Kings of Indigo, Tony’s Chocolonely, Lush, Bever en Toms. Deze erkenning ontvangt Lidl van vakgenoten en een vakjury die een top 5 van genomineerden heeft beoordeeld. Deze jury bestond uit Henk Hofstede, Sector Banker Retail van ABN AMRO, Alberic Pater, Country Sustainability Manager van IKEA, Mireille van der Sprong, medeoprichter van Bellamy Gallery, Meike Koster, Marketing & Communications Manager van Max Havelaar, Maria van der Heijden, directeur en bestuurslid van MVO Nederland, Evelijn Vissers, Consultant & Trainer Retail van Q&A en Lieke Klerks-Van Delft, Corporate Social Responsibility Manager van Wereldhave. In het juryrapport wordt Lidl omschreven als een retailer die een voorbeeldfunctie vervult als het gaat om het betaalbaar houden van een duurzaam assortiment. Lidl scoort op alle beoordelingsaspecten een ruime voldoende.

‘ABN AMRO Best Newcomer Award’
De ‘ABN AMRO Best Newcomer Award’ is door ThePhoneLab gewonnen. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 15 nieuwkomers zijn beoordeeld op bestaansrecht en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zeven juryleden: Henk Hofstede, Sector Banker Retail bij ABN AMRO, Christiaan van Loon, Senior Designer bij ITAB, Pieter Polman, Managing Director bij Wereldhave, Linda Keijzer, CEO bij Xenos, Hans Lormans, CMO bij AMAC, Marcel ten Holte, Directeur/Eigenaar bij Retailtrends, en Mark Veldkamp, Commercial Director bij Q&A. De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘ABN AMRO Retailer of the Year’. De pitch van ThePhoneLab werd vervolgens door de aanwezigen het meest overtuigend bevonden.

‘ABN AMRO Retailer of the Year’ Gala 2018-2019
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ of de ‘ABN AMRO Webshop Awards Nederland’. Consumenten kunnen de categoriewinnaars daarom van 17 september tot en met 16 oktober blijven beoordelen via www.bestewinkelketen.nl/stemmen en www.webshop-awards.nl/stemmen. Wie winnaar wordt van de titel ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ en welke retailer de ‘ABN AMRO Webshop Awards Nederland’ in de wacht sleept, wordt bekendgemaakt op het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ gala dat op donderdag 18 oktober plaatsvindt op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort-Noord. Ook worden dan de vakprijzen ‘ABN AMRO Beste Retail Executive’ en ‘ABN AMRO Beste Retail Managementteam’ uitgereikt. Kaarten kunnen worden besteld via www.retaileroftheyear.nl/uitreikingen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht