Geplaatst door Celonis

Celonis onthult het eerste Execution Management System in de industrie

Celonis lanceert het eerste Execution Management System (EMS) in de industrie. Het nieuwe Celonis EMS is ontworpen om de complexiteit binnen systemen, de nummer één capaciteitskiller in de industrie, weg te nemen.

De kernprocessen en -activiteiten van alle bedrijven, ongeacht de bedrijfsgrootte, draaien op een complexe mix van honderden, soms duizenden individuele systemen. De complexiteit van deze starre en gefragmenteerde systeemomgevingen beperkt de mate waarin een bedrijf kan functioneren, en daardoor worden ook de bedrijfsprestaties belemmerd.

Het nieuwe Celonis EMS is een laag bovenop processen en systemen en ontgrendelt het maximale kunnen van een bedrijf in realtime. Het maakt gebruik van de process mining technologie van Celonis om data uit onderliggende systemen te halen en capaciteitsbarrières te identificeren en meten. Het Celonis EMS biedt vervolgens inzicht, acties en automatisering om deze beperkingen systematisch weg te nemen. De zogenoemde ‘execution gap’ wordt op deze manier gedicht.

Grote verbeteringen in bedrijfsprestaties
Bedrijven die het Celonis EMS gebruiken identificeren en ontsluiten voortdurend meer capaciteit binnen de organisatie. In de financiële en administratieve sector is het gemiddelde percentage contactloze facturen slechts 27 procent, terwijl Celonis EMS-klanten vaak 90 procent bereiken. In de supply chain bedraagt de gemiddelde on-time delivery rate slechts 43 procent, terwijl Celonis EMS-klanten meer dan 95 procent kunnen halen. In de klantenservice is de gemiddelde Net Promotor Score 32, vergeleken met een score die meer dan het dubbele is voor Celonis EMS-klanten met een score van vaak meer dan 70.

“We ervaren de ‘industriële revolutie’ van onze generatie, waarbij elk proces en elke bedrijfsactiviteit opnieuw wordt opgebouwd om te kunnen concurreren in deze nieuwe wereld,” zegt Alex Rinke, CEO en mede-oprichter van Celonis. “Zelfs in de best geleide bedrijven hebben managers nog steeds moeite met het verwijderen van systeembarrières. Daarom hebben we ons nieuwe Celonis Execution Management System gecreëerd.”

“De afgelopen tien jaar heeft de process mining kern van Celonis klanten in staat gesteld om procesproblemen te vinden en op te lossen”, aldus Rinke. “Het Celonis EMS stelt klanten in staat om de volgende stap te zetten om de uitvoeringscapaciteit in elk facet van hun bedrijf te ontsluiten. Klanten zien prestatieverbeteringen die resulteren in een vijf keer hoger rendement op de investering in minder dan 90 dagen. Wij geloven dat het Celonis EMS zal herdefiniëren hoe al onze klanten hun bedrijfsuitvoering beheren.”

Het Celonis Execution Management System
Het nieuwe Celonis Execution Management System is gebouwd bovenop de process mining-kern van het bedrijf. Het nieuwe Celonis-systeem introduceert een nieuwe set applicaties, instrumenten, een ontwikkelingsstudio en platformmogelijkheden, allemaal ontworpen om bedrijven te helpen bij het beheren van elk facet van executiemanagement; van analyse tot strategie en planning, beheer, acties en automatiseringen.

Nieuwe toevoegingen en updates die zijn inbegrepen:

Celonis Execution Instruments: Voorheen bekend als process mining analytics applicaties, heeft Celonis meer dan 170 instrumenten die proces professionals in staat stellen om hun huidige uitvoeringscapaciteit te meten en inefficiënties in de uitvoering te identificeren.
Celonis Execution Applications: Voorheen bekend als Operational Applications, omvatten de Celonis Execution Applicaties: Celonis Opportunity Management, Celonis Accounts Payable, Celonis Accounts Receivable. Deze datagestuurde applicaties meten de uitvoeringscapaciteit in realtime, weten welke uitvoeringsinefficiënties de grootste bedrijfsimpact hebben en stellen acties voor om deze barrières weg te nemen. Celonis Execution Applications kan zowel routinebeslissingen automatiseren als de juiste mensen activeren om hands-on acties te ondernemen.
Celonis Studio: De nieuwe Celonis-ontwikkelingsstudio stelt partners en klanten in staat om Execution Instrumenten en Applicaties te creëren. De eerste door partners gebouwde Execution Applicaties zijn Demand Driven Material Requirements Planning (MRP) Value Mining van Camelot, Controls Assurance van Protiviti en Value Added Tax (BTW) Control van Zailution. Deze zijn allemaal te vinden in de Celonis EMS Store.

Overname Integromat
Celonis kondigt ook de overname aan van Integromat, het meest geavanceerde online automatiseringssysteem in de industrie. De toevoeging van Integromat aan het Celonis Execution Management System (EMS) biedt klanten een manier om systeemcomplexiteit te elimineren uit alle niveaus van systeem-, applicatie- en taakautomatisering. Het Integromat-automatiseringssysteem wordt geïntegreerd in het Celonis EMS en versterkt de capaciteit de Celonis’ automatiseringsmotor.

Voor meer informatie over het Celonis EMS ga naar www.celonis.com/ems.