Geplaatst door CTA

CES Unveiled Amsterdam laat zien hoe tech levens verbetert

The Consumer Technology Association (CTA)® heeft vandaag verschillende aankondigingen gedaan tijdens CES Unveiled in Amsterdam, een officieel CES® 2020 preview-evenement. Leidinggevenden, invloedrijke media en prominente industrie-influencers kwamen samen op het record brekende evenement om de nieuwste Europese innovaties te vieren en te ervaren wat ze kunnen verwachten op CES 2020.

CTA benoemde acht bedrijven uit Nederland en de omliggende regio als CES 2020 Innovation Honorees. Het Nederlandse bedrijf Hydraloop Systems BV is een van de Best of Innovation Honorees in de categorie Duurzaamheid, Eco-Design & Smart Energy en het Britse bedrijf Valerann in de categorie Smart Cities.
“Europa is een hotspot voor innovatie die onze industrie consequent vooruit drijft en tijdens CES Unveiled in Amsterdam zagen we de belofte en de kracht van technologie,” zei Karen Chupka, EVP, CES. “CES 2020 zal de meest innovatieve technologie uit Europa laten zien die echt het potentieel heeft om de levens van mensen te verbeteren.”

De overige winnaars worden onthuld tijdens CES Unveiled in Paris op 22 oktober 2019 en CES Unveiled New York op 7 november 2019. Honorees staan vanaf 7 november online op CES.tech. Velen zullen hun winnende producten laten zien tijdens CES 2020 van 7 tot 10 januari in Las Vegas.

In haar derde jaar vestigde CES Unveiled in Amsterdam records met geheel uitverkochte exposantenstands en door meer dan 1500 bezoekers uit bijna 50 landen samen te brengen. Tijdens het evenement waren ook regerings- en industriële leiders uit Nederland en omliggende landen aanwezig, waaronder Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten in Nederland, Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaatbeleid, Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam en Corinne Vigreux, mede-oprichter van TomTom en oprichter van CODAM.

Europa verwelkomde meer dan 16.000 deelnemers tijdens CES 2019 en blijft het leidende voorbeeld op het gebied van innovatie. De Europese Unie was sterk vertegenwoordigd tijdens CES Unveiled Amsterdam, met aanwezigen als Katerina Borunska, Policy Officer, Europese Commisie, Hubert Cottogni, Director, Head of Mandate Management, European Investment Fund; en Els Sweeney-Bindels, Head of EIB Amsterdam Office, European Investment Bank. CES Unveiled promoot de voortdurende waarde die het deelt met Europa middels samenwerkingen tussen overheid, bedrijfsleven en onderzoek.

TechLeap.NL kondigde hun nieuwe visuele identiteit en de 50 startups die ze meenemen naar CES2020 aan als onderdeel van Eureka Park. Prins Constantijn van Oranje, Special Envoy van TechLeap.NL, vertelde waarom CES belangrijk is voor Nederlandse startups en waarom hij zich inzet om van Nederland de beste locatie te maken voor de technologieleiders van morgen.

CES 2020, ’s werelds grootste en meest invloedrijke tech-evenement, is eigendom van en wordt geproduceerd door CTA en vindt plaats van 7-10 januari 2020 in Las Vegas. CES 2020 biedt toegang tot de meest transformerende technologie op verschillende gebieden zoals 5G-connectiviteit, kunstmatige intelligentie, augmented en virtual reality, smart home, smart cities, voertuigen, digitale gezondheid en meer. Marktleiders en rijzende sterren komen bij elkaar op te pionieren in toekomstige innovatie die de basis is van de steeds evoluerende technologische industrie.
Registratie voor CES 2020 is nu open. Ga naar CES.tech voor het laatste exposantennieuws en aankondigingen van shows.

Over CES:
CES® is ‘s werelds verzamelplaats voor iedereen die gedreven wordt door consumententechnologieën. Het is al 50 jaar de proeftuin voor innovators en baanbrekende technologieën – het wereldwijde podium waar innovaties van de volgende generatie op de markt worden geïntroduceerd. Als het grootste hands-on evenement in zijn soort, beslaat CES alle gebieden van de industrie. Eigendom van en geproduceerd door de Consumer Technology Association (CTA) ®, trekt het zakelijk leiders en pionierende denkers vanuit de hele wereld aan.
Check de video met CES-hoogtepunten. Volg CES online op CES.tech en op socials.

Over Consumer Technology Association:
Als de grootste technologiehandelsorganisatie van Noord-Amerika is CTA® de technologiesector. Onze leden zijn ’s werelds toonaangevende innovators – van startups tot internationale merken – en dragen bij aan de ondersteuning van meer dan 18 miljoen Amerikaanse banen. CTA is eigenaar van en produceert CES® – het grootste, meest invloedrijke tech evenement ter wereld. Vind ons op CTA.tech. Volg ons via @CTAtech.

AANKOMENDE EVENTS
• CES Unveiled in Amsterdam