Industry Wire

Geplaatst door Channel Factory

Channel Factory lanceert eerste lgbtq+-vriendelijke inclusion list

Amsterdam, 4 augustus 2022 – Channel Factory lanceert vandaag de eerste lgbtq+-vriendelijke inclusion list van Nederland. Het technologie- en dataplatform hoopt door de lgbtq+-vriendelijke inclusion list gratis beschikbaar te stellen aan adverteerders en mediabureaus een belangrijke stap te zetten richting een meer rechtvaardig, divers en inclusief ecosysteem. “Het is ons doel dat deze lijst de blocklists die nog steeds lgbtq+-video’s en -kanalen onnodig uitsluiten, vervangen”, aldus Nick Beentjes, managing director Channel Factory Benelux.
Blocklist eruit, inclusion list erin
Na eerder onderzoek, uitgevoerd door CHEQ, dat bevestigde dat 73% van de lgbtq+-vriendelijke videokanalen door industriebreed ingezette blocklists worden geblokkeerd, is Channel Factory gestart met het samenstellen van de lgbtq+-vriendelijke inclusion list. Het idee is volgens Tony Chen, CEO en oprichter van Channel Factory heel simpel: “Blocklists moeten eruit, inclusion list erin. Door ons onderzoek ontdekten we onder andere dat door termen als ‘lesbisch’, ‘biseksueel’ en ‘dragqueens’ video’s en kanalen automatisch op blocklists worden geplaatst. Met als gevolg dat enorme hoeveelheden content en talloze kanalen die normaal gesproken wel degelijk als geschikte inhoud kunnen worden beschouwd in plaats daarvan automatisch geblokkeerd worden. Maar waarom zou je je als adverteerder focussen op het vermijden van ongepaste content als je ook gemakkelijk kunt adverteren rondom geschikte content en kanalen? Om de markt hierbij te ondersteunen, hebben we met behulp van ons data- en techplatform ViewIQ deze inclusion list samengesteld.”

Veiliger video-ecosysteem
Nick Beentjes: “Al bij de lancering van ons ‘Conscious Project’ enkele maanden geleden maakten we bekend dat het onze missie is om een veiliger video-ecosysteem te creëren. Het gratis beschikbaar stellen van deze lijst is een belangrijk moment in dit proces. Hoewel de lijst geen permanente oplossing is, is deze in mijn optiek wel een onmisbaar element voor adverteerders die er alles aan willen doen om een omgeving te creëren waarin consumenten zich gewaardeerd voelen, waar iedereen zich thuis voelt en zich in elke situatie kunnen herkennen en tegelijkertijd ook de groei van talenten op de lgbtq+-vriendelijke platformen bevorderen omdat ze nu eindelijk zichtbaar worden voor adverteerders.”

About Channel Factory
Channel Factory is a global technology and data platform that maximizes both performance efficiency and contextual suitability and alignment, turning YouTube’s 5 billion videos and 500 hours per minute of new content into brand-suitable, efficient advertising opportunities. Channel Factory’s mission is to create a suitable video ecosystem that connects creators, brands, and consumers – by enabling advertisers access to the most relevant videos, channels, and creators. Through their proprietary platform that harnesses the power of the deepest YouTube dataset in the industry, Channel Factory has enabled advanced brand suitability, customized content alignment targeting, and maximum performance for the world’s biggest brands. Channel Factory’s algorithm ensures not only that advertisers run against content that aligns with their brand but also delivers outcomes by optimizing campaigns using active and historical campaign performance data. Channel Factory has offices across the USA and is present in over 30 countries worldwide including the United Kingdom, Sweden, Norway, Denmark, Finland, France, Germany, Spain, Ukraine, Australia, Hong Kong, and Singapore.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht