Geplaatst door Multiple-Identity

Clockwise brengt unieke workspace naar Den Haag

DEN HAAG – Clockwise, de visionair in flexibele werkruimtes, brengt zijn Europese reis naar nieuwe hoogten. Het merk opent een nieuwe, ultramoderne werkruimte van 1.500 vierkante meter in het hart van Den Haag.

Clockwise, opgericht in 2017, is een toonaangevende leverancier van innovatieve en flexibele werkruimtes, met privékantoren, gedeelde werkplekken en vergaderruimtes. Den Haag markeert de tweede Europese opening in Europa, na het debuut in 2022 in Brussel, België.

Clockwise Den Haag biedt, verspreid over vier verdiepingen, met bijna 250 bureaus, unieke en functionele, flexibele ruimtes voor bedrijven om samen te werken en te groeien. Naast het sterke aanbod aan werkruimtes, beschikt de ruimte over comfortabele en ontspannende breakout-ruimtes en clublounges, ontworpen om verschillende werkstijlen te ondersteunen.

Clockwise Den Haag ligt aan de Koninginnegracht, in het hart van de stad, op korte loopafstand van een levendig aanbod aan onafhankelijke winkels, bars en restaurants. De lancering betekent een cruciale stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om een netwerk van hoogwaardige werkruimtes in heel Europa op te zetten. Clockwise heeft België en Nederland hiervoor geïdentificeerd als belangrijke markten en heeft, met openingen begin volgend jaar in onder andere Antwerpen, België en Bremen, Duitsland, plannen voor verdere uitbreidingen in Europa.

Design highlights van Clockwise Den Haag
Clockwise heeft, met een sterke nadruk op welzijn en duurzaamheid, op zorgvuldige wijze een unieke sfeer gecreëerd voor Clockwise Den Haag. Elk onderdeel van het ontwerp is doordacht afgestemd om functies te integreren die de productiviteit verhogen, een gevoel van gemeenschap bevorderen en het algehele welzijn van de leden versterken.

Om een gevoel van rust te creëren en verschillende werkstijlen te ondersteunen, stroomt er overvloedig natuurlijk licht door de ruimte, wat de circadiane ritmes ondersteunt. Akoestische lambriseringen bekleden de vergaderzalen en zorgen voor optimale geluidsniveaus en motiveren tot concentratie. Door het interieur heen zijn biophilische elementen zorgvuldig geïntegreerd die de lucht zuiveren en het geheugen verbeteren. De werkruimte biedt een prachtig uitzicht over de grachten van Den Haag. Werken naast water staat bekend om het reguleren van emoties en het creëren van rust.

De toewijding aan welzijn strekt zich uit tot de keuze van meubilair. Het kleurenpalet mengt naadloos rijke, warme tinten met rustgevende neutrale kleuren, waardoor een harmonieuze sfeer ontstaat. Andere opvallende ontwerpkenmerken zijn lokaal geproduceerde meubels geïnspireerd op de jaren ‘50, waaronder leren banken en bouclé sofa’s, gerecycled terrazzo en HPL-kleurblokken op massief glazen scheidingswanden. Zorgvuldig ontworpen verlichting en op maat gemaakte houtbewerkingselementen tillen de ruimte naar een nog verder niveau.

Prachtig ontworpen privékantoren stellen bedrijven in staat hun eigen bedrijfscultuur uit te drukken terwijl ze hun voordeel halen uit de hoogwaardige inrichting en extra gemeenschappelijke ruimtes van Clockwise. Het café op de begane grond en de gemeenschappelijke ruimtes op elke verdieping bieden leden de mogelijkheid om te ontspannen in de clublounge of de ruimte te gebruiken voor sociale of professionele interacties. Gemeenschappelijke tafels zijn geplaatst voor samenwerking, terwijl vergaderruimtes beschikbaar zijn voor hetzelfde doel in een meer besloten ruimte.

Elk project binnen het portfolio van Clockwise krijgt een doordachte transformatie. Waar mogelijk wordt eer betoond aan het architectonisch erfgoed, en het ontwerp is afgestemd op de toewijding van het bedrijf aan doelstellingen op het gebied van milieu-, sociale – en governance-doelstellingen. Clockwise blaast nieuw leven in gebouwen, geeft ze een nieuw doel en verbindt ze met hun lokale architecturale context.
“In het geval van Clockwise Den Haag diende de bestaande structuur met zijn brutalistische architectuur, gekenmerkt door ruwe materialen en structurele elementen, als essentiële inspiratiebron. We waren vastbesloten om deze unieke stijl zowel te eren als te versterken. Om dit te bereiken, combineert het ontwerp bestaande betonnen en technische systemen met nieuwe edele materialen en meubilair. De ruwe materialen worden gevierd, en een luxueus palet wordt geïntroduceerd, met iconische designstukken en hoogwaardig textiel. Deze harmonieuze samensmelting creëert een werkruimteomgeving zoals geen ander.”, aldus Alexandra Livesey, Chief Operating Officer bij Clockwise.

De ruimte is ontworpen om de veranderende aard van het werk te weerspiegelen, met flexibele huurcontracten en technologie die naadloze communicatie mogelijk maakt tussen degenen thuis of op kantoor, inclusief het Clockwise-portaal, privételefoonhokjes en in-house A/V.

Alexandra Livesey, Chief Operating Officer bij Clockwise: “Onze uitbreiding naar Den Haag vertegenwoordigt een belangrijke stap in onze Europese reis, voortbouwend op het succes dat we hebben behaald in het Verenigd Koninkrijk en België. We zijn verheugd om bedrijven in Nederland en daarbuiten een uitzonderlijke werkruimte te bieden die productiviteit, samenwerking en welzijn naadloos combineert. Clockwise creëert persoonlijke, doelgerichte en productieve werkomgevingen waarin individuen, bedrijven en gemeenschappen kunnen groeien. Wellness gaat verder dan slim ontworpen werkruimtes; het idee van ‘wellness’ vereist een meer holistische benadering. De mentale gezondheid van werknemers moet net zozeer een prioriteit zijn als de fysieke gezondheid en we richten ons op het bieden van ruimte aan onze aangesloten bedrijven, waarbij beide prioriteit krijgen. Door middel van programmering, ontwerp en het bevorderen van verbinding helpen we een verbeterd geluk mogelijk te maken voor iedereen die onze ruimtes gebruikt.”

Clockwise heeft de afgelopen drie jaar een indrukwekkende groei doorgemaakt en zijn portfolio uitgebreid met locaties in Bromley, Southampton en meest recentelijk de Metaverse. Hiermee wordt de positie van het bedrijf als toonaangevende leverancier van flexibele werkruimtes bevestigd.

— EINDE PERSBERICHT —