Geplaatst door CloudSuite

CloudSuite en SYcommerce: een uitstekende match

Houten – CloudSuite en SYcommerce gaan samen hun krachten bundelen. De samenwerking tussen CloudSuite en SYcommerce biedt het beste van twee werelden: een technisch uitstekend platform en veel expertise over de businesskant van e-commerce.

Groothandels of merkfabrikanten hebben specifieke behoeften die lang niet door elk e-commerce platform gedekt worden. Daarnaast zijn ze vaak op zoek naar een stuk strategisch advies over e-commerce en belangrijke aandachtspunten als vindbaarheid en conversie-optimalisatie. De samenwerking tussen CloudSuite en SYcommerce biedt bedrijven het beste van beide werelden: een gebruiksvriendelijk platform en advies bij het creëren en realiseren van online-strategieën, marketingcampagnes en e-commerce concepten.

Vergelijkbaar DNA
CloudSuite en SYcommerce vonden elkaar een jaar of zes geleden toen ze betrokken waren bij een partner- en pakketkeuze traject voor de Plato Group uit Helmond. Later werkten ze ook samen aan een project voor International Plywood. “Ik had gelijk door dat CloudSuite en SYcommerce qua DNA goed bij elkaar passen. We delen dezelfde waarden: no-nonsense, afspraken nakomen en zaken niet onnodig complex maken”, vertelt Okko Huisman, CEO van CloudSuite. Jerry van Leeuwen, digital strategy consultant bij SYcommerce, deelt die mening: “De klik was er gelijk. We denken hetzelfde en zitten in hetzelfde klantsegment, namelijk de wereld van groothandels, merkfabrikanten en familiebedrijven. Daarnaast levert CloudSuite een gestandaardiseerd e-commerce platform specifiek voor deze doelgroep. Het doet wat het belooft en is duidelijk en makkelijk te gebruiken voor de klant.”

Een totaalpakket op het gebied van e-commerce
Doordat CloudSuite en SYcommerce elkaar versterken, kunnen ze klanten een totaalpakket aanbieden en volledig ontzorgen op het gebied van e-commerce. SYcommerce fungeert als implementatiepartner van CloudSuite en staat klanten bij met gerichte hulp bij de businesskant van e-commerce. Denk bijvoorbeeld aan strategisch advies over online-strategieën en -concepten, digitale marketing en conversie-optimalisatie. Daarnaast helpt SYcommerce bedrijven bij de frontend-ontwikkeling.

SYcommerce zal hiervoor het CloudSuite e-commerce platform gaan implementeren. Het platform biedt rijke functionaliteiten voor groothandels en merkfabrikanten om (inter)nationale en flexibele multi-channel e-commerce te ondersteunen. De kracht van CloudSuite zit hem in de maandelijks automatische releases met de nieuwste functionaliteiten.

Praktisch en menselijk
CloudSuite en SYcommerce merken dat hun mentaliteit en aanpak prima aansluiten bij hun doelgroep. “In ons segment, de mid-market en familiebedrijven, vinden zaken op een heel menselijk niveau plaats. Er is geen politiek en mensen denken heel praktisch. Dat past uitstekend bij de manier waarop wij graag werken”, licht Jerry toe. “Het CloudSuite-platform sluit ook aan bij die visie. Het is praktisch, niet nodeloos complex, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Je weet wat je krijgt.”

Okko beaamt dit. “Je moet bedrijven die actief zijn in de mid-market niet opzadelen met enorme projecten die veel geld kosten en een berg licenties met hoge fees. Daar zitten ze helemaal niet op te wachten. Ze zijn praktisch ingesteld en houden van het principe rechttoe rechtaan.” Inmiddels zijn CloudSuite en SYcommerce gestart met een gezamenlijk project bij Wijngaard Kaas, een een bekende internationaal opererende kaasproducent. SYcommerce gaat bij Wijngaard Kaas de volledige implementatie van het CloudSuite-platform verzorgen.

Over CloudSuite en SYcommerce
CloudSuite is in 2010 opgericht en draagt de visie uit dat zeker de ‘mid-market’ behoefte heeft aan schaalbare software om flexibele, multichannel e-commerce voor b2c- en b2b-kanalen te ondersteunen. Het CloudSuite-platform is ontwikkeld vanuit meer dan 30 jaar e-commerce-ervaring in het b2b-segment. Het maakt gebruik van de nieuwste technologieën en wordt niet gehinderd door enige legacy.

SYcommerce heeft al ruim 20 jaar een duidelijke missie: support your commerce. In al die jaren is er natuurlijk veel veranderd. Tegenwoordig biedt SYcommerce een totaalpakket aan (conversie-optimalisatie, digitale marketingstrategieën ontwikkelen, webshops bouwen en optimaliseren) dat bedrijven helpt om hun e-commerce naar een hoger niveau te tillen en toekomstbestendig in te richten.