Industry Wire

Geplaatst door CM.com

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Breda, 13 december 2019 – CM.com, een Nederlands technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in het leveren van Conversational Commerce, is geselecteerd om Google’s nieuwe beveiligingsoplossing Verified SMS aan te bieden aan organisaties die per SMS data uitwisselen met hun klanten. Met deze controlemethode kunnen bedrijven het aantal vervalsingen en misbruik van hun bedrijfsmerk tegengaan of verminderen.

SMS-berichten helpen bedrijven nuttige informatie met consumenten te delen, zoals wachtwoorden, notificaties of afspraakbevestigingen. Toch kan het soms moeilijk zijn om de afzender van deze berichten, die vaak vanaf een willekeurig nummer worden verzonden, te vertrouwen. Sommige berichten kunnen zelfs afkomstig zijn van fraudeurs die zich voordoen als betrouwbare bedrijven en die om persoonlijke informatie of een link naar gevaarlijke websites vragen – dit wordt phishing genoemd.

Verminderen van fraude
Verified SMS voegt een extra beveiligingslaag toe op het SMS-contact tussen organisaties en klanten. Bedrijven die Verified SMS gaan inzetten zullen automatisch geverifieerd worden vanuit Google, waarna het logo, een korte beschrijving van de organisatie en een verificatiebevestiging verschijnen op het scherm van de ontvanger. Wanneer een bericht geverifieerd is – dit gebeurt zonder de berichten naar Google te sturen – ziet de ontvanger de bedrijfsnaam en het logo en een verificatiebadge in de berichtenstroom. Wanneer organisaties niet geverifieerd kunnen worden, zal de ontvanger een extra waarschuwing ontvangen, bijvoorbeeld bij het doorklikken op weblinks. De oplossing heeft als doel de kans op fraude, bijvoorbeeld door spoofing en smishing, drastisch te verminderen. Vooral financiële instellingen, overheden, verzekeringsmaatschappijen en telecombedrijven zullen van de verhoogde veiligheid profiteren om hun bedrijfsmerk te beschermen.

Een van de eerste leveranciers
CM.com werkte samen met Google aan uitgebreide test- en feedbackrondes. Hierdoor behoort het Nederlandse bedrijf nu tot een van de eerste leveranciers van Verified SMS. Jeroen van Glabbeek, CEO bij CM.com, is trots op de nieuwe oplossing in het portfolio van CM.com: “Als partij die zich volledig richt op Conversational Commerce kan een oplossing als Verified SMS niet ontbreken in ons aanbod. Het maakt betrouwbare verbinding tussen bedrijven en consumenten mogelijk. We zijn daarom erg blij met deze samenwerking.”

Beschikbaarheid
Klanten kunnen zich nu pre-registreren via CM.com. Verified SMS wordt geleidelijk aan uitgerold in negen landen, beginnend in de V.S., India, Mexico, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, de Filippijnen, Spanje en Canada, met als verwachting dat meer landen zullen volgen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht