Industry Wire

Geplaatst door cM.com

CM.com ondersteunt communicatie in connected vehicle

Nuremburg, Breda, 20 december 2019CM.com, toonaangevende aanbieder van Conversational Commerce, kondigt vandaag de samenwerking met BMW Group aan. Het bedrijf levert de infrastructuur voor het versturen van geautomatiseerde sms-berichten als onderdeel van de wereldwijde ConnectedDrive-diensten van de autofabrikant. CM.com verbindt talloze bedrijven en merken wereldwijd met de smartphones van miljarden consumenten. In samenwerking met BMW Group verzorgt CM.com de versturing van sms-berichten naar de partners van de ConnectedDrive-diensten. Ook bewaakt CM.com de functionaliteit van de datatransmissie 24 uur per dag.

Voor de klant betekenen de ConnectedDrive-diensten meer comfort en eenvoudige bediening: zo kan de route voor aanvang van de reis makkelijk worden gepland via de smartphone, waarna het navigatiesysteem in het voertuig het overneemt. Sms is een belangrijk onderdeel voor het succes van dergelijke connectiviteitsdiensten. Geautomatiseerde sms-berichten worden nu bijna overal ter wereld gebruikt in een breed scala van toepassingen rond de aangesloten auto. Volgens de expertise van CM.com is de technologie hier uitermate geschikt voor, aangezien de in de auto geïntegreerde SIM-kaarten geen verbinding met het mobiele internet nodig hebben om sms-berichten te versturen. Bovendien is het een betrouwbaar wereldwijd kanaal dat al lang door alle mobiele telefoonoperatoren wordt aangeboden. Sms is het enige communicatiekanaal dat vrijwel altijd werkt, ongeacht de beschikbare gsm-standaard (zoals GPRS, 3G of LTE).

Honderden miljoenen sms-berichten per jaar
Het gebruik van de technologie van CM.com zal in de toekomst op verschillende manieren worden ingezet bij de BMW Group. Als onderdeel van een managed connectivity service garandeert CM.com de afhandeling van two-way messages. Daarnaast bewaakt het de verzending van sms-berichten naar de in de auto geïnstalleerde SIM-kaarten via de respectievelijke partners. Dit moet ervoor zorgen dat de datatransmissie van de verwachte honderden miljoenen sms-berichten per jaar zonder onderbreking plaatsvindt, 24 uur per dag.

De technologie van CM.com wordt op een schaalbare en eenvoudige manier aan BMW Group aangeboden. In de toekomst is het tevens mogelijk om geautomatiseerde sms-berichten te versturen voor allerlei doelen van de autofabrikant – bijvoorbeeld voor communcatie naar eigen medewerkers, maar ook naar partners of klanten in de vorm van registratiebevestigingen.

“We zijn erg blij om BMW Group als klant te verwelkomen. De ConnectedDrive-diensten bieden de bestuurder maximale connectiviteit, personalisatie en entertainment, maar ook alles wat het plannen van de reis gemakkelijker en comfortabeler maakt. Onze oplossing past in het plaatje door het flexibele en agile aspect”, aldus Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com. “Met deze use case en service laten we zien dat we klaar zijn om het wereldwijde IoT/M2M sms-verkeer te verwerken, dat in de toekomst een snelgroeiende markt is naast de standaard A2P-diensten. We verwachten dat we zo meer klanten in de IoT-industrie zullen aantrekken.”


BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CM.com
Het CM.com platform verbindt digitale platformen met mobiele telefoons wereldwijd. Het bedrijf biedt een slimme combinatie van messaging kanalen, interactieve voice oplossingen, en Europa’s meest innovatieve betaaloplossingen. CM.com’s communicatieplatform (CPaaS) kan worden gebruikt via API en Web app. Meer dan 8.000 bedrijven maken gebruik van de diensten van het bedrijf voor betere marketing, sales en een betere dienstverlening.

Zie ook: https://www.cm.com/nl-nl/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht