Geplaatst door Colt

Colt Technology Services versterkt het Colt IQ Netwerk met samenwerking CityFibre

Amsterdam, 7 december 2021Colt Technology Services breidt de reikwijdte van zijn metronetwerk uit in acht Britse steden, in samenwerking met CityFibre, het grootste onafhankelijke Full Fibre-platform van het Verenigd Koninkrijk. De samenwerking versterkt het Colt IQ Netwerk en de verbinding tussen het Verenigd Koninkrijk en Europa en is daarmee complementair aan Colt’s exclusieve, 25-jaar durende overeenkomst met Getlink, om een nieuw glasvezelnetwerk door de Kanaaltunnel te installeren en te exploiteren.

De samenwerking met CityFibre stelt Colt in staat om een innovatief toegangsmodel te hanteren voor het verbinden van zakelijke gebouwen als ‘on net’ locaties, zodat Colt volledig beheerde netwerkservices kan aanbieden. Dankzij de uitbreiding van de reikwijdte van het metronetwerk naar Leeds, Bristol, Slough, Bracknell, Reading, Milton Keynes, Edinburgh en Glasgow kunnen klanten van Colt toegang krijgen tot Colt’s on-demand netwerkoplossingen. Edinburgh en Glasgow komen hiermee op de 53e en 54e plaats in de lijst van metrosteden van Colt.

Het intelligente Colt IQ Network omspant 29.000 gebouwen, ruim 900 datacenters in Europa, Azië en de grootste zakelijke knooppunten van Noord-Amerika. Het stelt bedrijven in staat om hun vleugels wereldwijd uit te slaan.

Robin Farnan, executive vice president Operations & Engineering bij Colt: “Als bedrijf richten we onze focus op het vergroten van de reikwijdte en het stroomlijnen van de kosten. Dankzij de samenwerking met CityFibre kunnen we ons aanbod van metrodiensten verbeteren en kunnen klanten een gebouw in Edinburgh of Glasgow met New York of Tokyo verbinden. Dat kunnen ze geheel via het IQ Network van Colt doen, en ze profiteren daarbij van onze on-demand netwerkoplossingen van wereldformaat. De mogelijkheid om een dergelijke wereldwijde dienst aan te bieden brengt ons in een uiterst sterke positie om klanten te helpen om op internationale schaal te opereren en groeien.”

Andrew Wilson, hoofd Wholesale bij CityFibre: “Het Full Fibre-netwerk van CityFibre wordt in hoog tempo opgeschaald, zodat het in 2025 maar liefst 8 miljoen gebouwen kan bereiken. Onze stadsnetwerken stellen Colt in staat om onderscheidende diensten te ontwikkelen en zijn klanten een netwerkervaring van wereldformaat te bieden. Dit biedt bijzonder aantrekkelijke kansen voor klanten in het Verenigd Koninkrijk, en Edinburgh en Glasgow in het bijzonder. Het doet ons een genoegen om samen met Colt ondersteuning te bieden voor de wereldambities van het Verenigd Koninkrijk”

Over Colt
Colt richt zich op de kracht van connectiviteit om de manier waarop de wereld werkt te transformeren. Het Colt IQ Network verbindt meer dan 900 datacenters en meer dan 29.000 aangesloten gebouwen in de grootste zakencentra van Europa, Azië en Noord-Amerika. Colt begrijpt waar zakelijke connectiviteit aan moet voldoen en biedt high-performance en high-bandwidth oplossingen waarop bedrijven kunnen bouwen. Tot de klanten behoren data-intensieve organisaties in meer dan 210 steden in meer dan 30 landen. Colt is erkend als innovator en pionier op het gebied van software defined networks (SDN) en network function virtualisation (NFV). Colt is een privaat bedrijf en is één van de financieel gezondste bedrijven in de sector. Hierdoor is het in staat om de beste klantervaring te bieden, tegen een competitieve prijs. Bezoek www.colt.net voor meer informatie.

Over CityFibre

CityFibre is het grootste onafhankelijke Full Fibre-infrastructuurplatform van het Verenigd Koninkrijk. Zijn digitale infrastructuur stelt wholesale-klanten in staat om ultrasnelle, betrouwbare en toekomstbestendige breedband-, Ethernet- en 5G-diensten te leveren aan huishoudens, bedrijven, scholen, ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en allerlei andere zaken die verbonden moeten worden.

Het bedrijf is momenteel bezig met de tenuitvoerlegging van een programma voor de uitrol van een Full Fibre-netwerk. Hiermee gaat een investering van 4,7 miljard euro gemoeid. CityFibre ligt op schema om in 2025 een derde van alle Britse inwoners van Full Fibre-verbindingen te voorzien. Dat gaat om 8 miljoen huishoudens, 800.000 bedrijven, 400.000 gemeentelijke locaties en 250.000 5G access points. CityFibre heeft reeds aangekondigd welke 285 steden en dorpen een transformationele digitale upgrade zullen krijgen in het kader van deze landelijke uitrol.

CityFibre wordt als enige 100% Full Fibre wholesale-netwerk gebruikt door grote internetproviders en mobiele operators als TalkTalk, Three, Vodafone en Zen. Het biedt actieve ondersteuning voor een nieuwe generatie van kleinere regionale internetproviders die zich toeleggen op het aanbieden van Full Fibre-breedband.

CityFibre is gevestigd in Londen en vormt het eigendom van Antin Infrastructure Partners, Goldman Sachs Asset Management, de Mubadala Investment Company en Interogo Holding.