Geplaatst door Colt

Colt voegt connectiviteitsopties voor SAP-migraties toe aan PoP bij Interxion in Amsterdam

Amsterdam, 21 januari 2020 – Colt Technology Services heeft zijn samenwerking met Microsoft en Interxion uitgebreid met de toevoeging van connectiviteitsopties voor Microsoft Azure ExpressRoute aan de point of presence (PoP) ‘Amsterdam2’. Deze PoP bevindt zich in het datacenter van Interxion.

Het Amsterdam2 datacenter neemt een belangrijke plek in voor Europese bedrijven die in-house SAP-databases in de cloud willen onderbrengen. De PoP kan dus bijzonder goed worden ingezet om bedrijven in de regio met deze migraties te helpen.

De uitbreiding van de connectiviteitsopties die Colt voor Azure ExpressRoute aanbiedt is niet alleen interessant voor klanten van SAP die hun in-house omgeving naar de cloud willen overzetten maar ook voor klanten die hun Azure-omgeving robuuster willen maken. Colt biedt veilige en betrouwbare private netwerkverbindingen met Azure via zijn oplossing Dedicated Cloud Access (DCA), die ook verkrijgbaar is als Colt DCA On Demand.

SAP heeft aangekondigd vanaf 2025 geen ondersteuning meer te bieden voor on-premise databaseplatforms. Dat betekent dat gebruikers moeten overstappen naar een SAP S/4HANA-omgeving. Dit stelt het bedrijfsleven voor een forse uitdaging, omdat 93% van deze omgevingen nog altijd in een datacenteromgeving op locatie draait.

Peter Coppens, vice president Product bij Colt: “Colt is al vijf jaar Microsoft Azure-partner. Daaruit blijkt wel hoe hecht de relatie tussen Microsoft en Colt is. Bij Colt begrijpen we de forse uitdagingen waarmee bedrijven worden geconfronteerd. SAP-migraties zijn daar een goed voorbeeld van. We kunnen organisaties goed helpen om zich aan te passen aan het veranderende technologische landschap.”

DCA On Demand van Colt is een robuuste integrale on-demand oplossing met een bijzonder hoog beschikbaarheidsniveau. De dienst wordt aangeboden via het Colt IQ Network onder 驮 SLA. Organisaties kunnen hiermee op flexibele wijze voorzien in hun bandbreedtebehoefte en betalen daarbij alleen voor de werkelijk verbruikte capaciteit. De oplossing van Colt biedt daarmee aanmerkelijk grotere kosteneffici뮴ie dan traditionele netwerkoplossingen.

“Het doet ons een genoegen om te zien dat Colt met de uitbreiding van zijn connectiviteitsaanbod voor Microsoft Azure klanten toegevoegde waarde en ondersteuning biedt bij hun overstap naar de cloud”, zegt Ross Ortega, partner program manager Microsoft Azure Networking bij Microsoft. “De integratie met Colt is het soort technologische oplossing dat een succesvolle SAP-migratie waarborgt.”

Het Colt IQ Network verbindt wereldwijd ruim 27.500 gebouwen. Gebruikers kunnen op flexibele wijze bandbreedte bijschakelen of terugschakelen met behulp van de On Demand-dienst. Colt is daarmee als geen ander in staat om tegemoet te voldoen aan de connectiviteitseisen voor SAP-migraties van bedrijven in heel West-Europa.

Michael van den Assem, managing director voor Nederland bij Interxion: “Organisaties die hun SAP-omgevingen willen overzetten van in-house datacenters naar Microsoft Azure hebben Azure ExpressRoute nodig voor het opzetten van veilige en snelle verbindingen.

“De ExpressRoute verbinding in de ‘Amsterdam2’ point-of-presence op de datacentercampus van Interxion in Amsterdam Schiphol is heel gunstig. Het is voor gebruikers een ideale locatie om verbinding te maken met SAP via Azure en om een dedicated infrastructuur in te zetten de West-Europese Azure-regio. Colt biedt uitgebreide netwerkdekking in West-Europa en kan flexibele en redundante ExpressRoute-verbindingen aanbieden. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat we SAP-migraties soepel en effici뮴 kunnen laten verlopen voor ieder bedrijf in Europa.”

Over Colt

Colt richt zich op de kracht van connectiviteit om de manier waarop de wereld werkt te transformeren. Het Colt IQ Netwerk verbindt meer dan 900 datacenters in de grootste zakencentra van Europa, Azi력n Noord-Amerika. Er zijn inmiddels meer dan 27.500 aangesloten gebouwen en dat aantal groeit nog steeds.

Colt begrijpt waar zakelijke connectiviteit aan moet voldoen, als fundament voor het succes van haar klanten. De high-performance en high-bandwidth oplossingen worden ontwikkeld vanuit Colt’s missie om het meest klantgerichte bedrijf in de sector te zijn. Tot de klanten behoren data-intensieve organisaties verspreid over meer dan 213 steden in meer dan 32 landen. Colt is erkend als innovator en pionier op het gebied van software defined networks (SDN) en network function virtualization (NFV). Colt is een privaat bedrijf en een van de financieel gezondste bedrijven in de sector en biedt de beste klantervaring tegen een competitieve prijs. Bezoek voor meer informatie www.colt.net.

Over Interxion

Interxion(NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-effici뮴e datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financi묥 en connectiviteit hubs gecre륲d, die de groei van communities of interest stimuleren. Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk.

Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.