Geplaatst door commercetools

commercetools wint Google Cloud Industry Solution Partner of the Year – Retail Award

München (Duitsland), 20 juli 2021 – commercetools heeft vandaag aangekondigd dat het de 2020 Google Cloud Industry Solution Partner of the Year – Retail award heeft ontvangen. Het toonaangevende platform voor next generation commerce werd erkend voor zijn prestaties in het Google Cloud-ecosysteem, waarmee het klanten helpt bij het ontwerpen van unieke digitale commerce-ervaringen – en deze snel uit te rollen.

De Google Cloud Industry Solution Partner of the Year – Retail-prijs erkent succes bij het gebruik van Google Cloud om uitgebreide en aantrekkelijke oplossingen te creëren die een aanzienlijke impact hebben op de retail branche in meerdere regio’s.

Met een aanzienlijke stijging van de wereldwijde vraag naar e-commercediensten, was 2020 het jaar waarin veel retailers die veranderingen in hun commerceplatforms hadden overwogen, de overstap maakten. commercetools bevrijdt merken van beperkende commerce platformen die een belemmering vormen om nieuwe digitale functies te introduceren of snel updates door te voeren. Google Cloud biedt de cloudgebaseerde infrastructuur die snelle schaalbaarheid mogelijk maakt.

“We zijn er trots op dat we zijn uitgeroepen tot Google Cloud’s Industry Solution Partner of the Year – Retail”, zegt Dirk Hoerig, CEO van commercetools. “Deze prijs erkent ons succes in 2020 bij het helpen van retailers om de ontwikkelingen in de wereldwijde e-commercemarkt te benutten. Om niet alleen te reageren op de snel veranderende marktvraag, maar ook om nieuwe commerce mogelijkheden te introduceren die de winkelervaring – en de retail branche – opnieuw definiëren.”

Met commercetools kunnen merken innoveren in e-commerce en de ROI van hun e-commerce initiatieven aanzienlijk sneller identificeren. Consumenten over de hele wereld doen elke dag aankopen via het commercetools-platform, en ze doen dit vanaf elke locatie – vanaf tv’s, favoriete merkwebsites tot aan het dashboard van hun auto.

“Door de native ondersteuning voor Kubernetes, vooroplopende technologie en de betrokkenheid die ze ons bij elke stap hebben getoond, was Google Cloud de enige keuze voor ons”, zegt Kelly Goetsch, Chief Product Officer bij commercetools. “Met Google Cloud-technologie en onze MACH-aanpak (Microservices, API’s, Cloud-based, Headless) geven we retailers toegang tot de nieuwste en beste commerce technologieën.”

De beschikbaarheid van commercetools op Google Cloud Marketplace is eerder dit jaar aangekondigd.

Over commercetools
Commercetools is hét toonaangevende platform voor next generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelmodules in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint.

commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2016 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode.

Meer informatie op commercetools.com.

Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met:
Stephanie Wittmann
Global Communications Manager, commercetools