Industry Wire

Geplaatst door BAAS

Communicatiebureau BAAS breidt uit

Amsterdam, 3 oktober 2022 – Creatief Communicatiebureau BAAS, in 2011 opgericht door Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef is sinds vorig jaar flink uitgebreid. Door achtereenvolgens 10 pitches te winnen is het team in een jaar tijd gegroeid van 6 naar 25 medewerkers. Met meerdere Benelux accounts aan boord, is er inmiddels ook een kantoor in Antwerpen geopend waar 5 vaste medewerkers en 2 freelancers werkzaam zijn.

Met een focus op entertainment, cultuur en tech kreeg het bureau het in coronatijd zwaar te verduren, waardoor het noodgedwongen van 12 naar 6 medewerkers ging. In die periode werd de focus verlegd op verbreding van het portfolio. In maart 2021 kwam de ommekeer met het achtereenvolgens winnen van 3 pitches, Bacardí, Martini en New Balance. Aansluitend worden in de periode daarop ook pitches voor Timberland (Benelux), JBL & Harman Kardon (Benelux), Biocol Labs, NOTHING (Benelux), HBO Max en Uniqlo gewonnen. Daarnaast mocht het bureau ook accounts als Disney+, JD Sports, Bombay Sapphire, Grey Goose, Aberfeldy en William Lawson’s aan het portfolio toevoegen.

Nieuw managementteam
Met de uitbreiding van het team, is er ook een nieuw managementteam gevormd. Milou Dooijes, sinds 2019 werkzaam bij BAAS als Sr. PR & Marketing Manager, maakte dit jaar de stap naar Account Director voor de lifestyle, entertainment & tech accounts. Sinds 1 juli jl. versterkt Marjolein Touquet, voormalig Brand Marketeer Maxxium, het bureau als Account Director voor het Food & Beverage portfolio. Stephanie Broertjes, voorheen 5 jaar werkzaam als Head of Production bij Towel Media, is tevens in juli gestart als Operations Manager. De drie vrouwen vormen samen met oprichters Bas Ouweneel (Creative Director) en Mirjam van Kleef (Managing Director) het nieuwe managementteam van BAAS.

“Na 3 jaar gewerkt te hebben aan de mooiste projecten en campagnes, kijk ik enorm uit naar dit nieuwe hoofdstuk binnen BAAS waarbij ik samen met het managementteam kan bouwen aan BAAS Amsterdam en ons nieuwe kantoor in Antwerpen” aldus Milou Dooijes, Account Director BAAS.

Marjolein Touquet heeft haar sporen ruimschoots verdiend in de drankmerken wereld. Met bijna 15 jaar ervaring als FMCG brand marketeer heeft ze zich gespecialiseerd in het lanceren en bouwen van merken als Hendrick’s Gin, Monkey Shoulder, Piper Heidsieck en BOLS.

Stephanie Broertjes is al meer dan 10 jaar actief in de mediabranche waar zij werkte voor televisieprogramma’s, Nederlandse films en uiteindelijk het produceren van branded video content. De afgelopen jaren heeft Stephanie bij Towel Media een team van circa 60 mensen geleid en uiteenlopende video campagnes gemaakt.

BAAS Benelux
Met een kantoor in Antwerpen, 5 vaste medewerkers en 2 freelancers is BAAS België een feit. Het Belgische team wordt geleid door Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef, die daarvoor deels in Antwerpen zijn gaan wonen, en versterkt door Sr. Account Manager Sarah Kurt (L’Oréal, HAVAS, Elle Belgium), Account & Partnership Manager Anouk Lannoo ( L’Officiel en H&M) en Jr. Account Manager Yoko Cleiren.

Over BAAS
BAAS Amsterdam, opgericht in 2011 door Mirjam van Kleef en Bas Ouweneel, is een full- service creatief communicatiebureau gevestigd in de A’DAM Toren in Amsterdam. Het bureau, gespecialiseerd in entertainment, tech, food & beverage, lifestyle & cultuur creëert earned first campagnes voor opdrachtgevers als JBL, New Balance, Timberland, Bacardí, Martini, Uniqlo, Snapchat, PlayStation en Disney+.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht