Industry Wire

Geplaatst door Marcommit

Communicatiespecialist volgt massaal purpose en influencer marketing hype

Baarn, 26 maart 2019 – Purpose marketing en influencer marketing gaan in toenemende mate het verschil maken in communicatiestrategieën. 42 procent van de marketing- en communicatieprofessionals verwacht dat zij purpose marketing binnen drie jaar gaan inzetten, tegenover een derde die purpose marketing op dit moment al inzet. Ook van influencer marketing wordt veel verwacht. 37 procent van de professionals verwacht hier de komende drie jaar mee aan de slag te gaan, tegenover 30 procent die nu al gebruik maakt van social koning(inn)en. Dit blijkt uit het onderzoek “Aan kop” dat Marcommit samen met Markteffect uitvoerde onder 445 Nederlandse marketing- en communicatieprofessionals.

Vlogs zijn passé, live video here to stay
Naast de enorme groeipotentie van influencer marketing en purpose marketing valt op dat live video al een stevige plek heeft verworven in communicatiestrategieën. 40 procent van de communicatieprofessionals maakt hier nu al gebruik van. Verwacht wordt dat live video de komende drie jaar met 31 procent toeneemt. Het broertje van live video, vlogs, groeit veel minder hard. Ruim de helft van de respondenten zegt dat vloggen geen onderdeel is van hun communicatiestrategie en dat ze ook niet van plan zijn om het in te zetten.

 

Hetzelfde geldt voor storytelling. Slechts een kwart van de professionals (23%) gebruikt de techniek in hun communicatiestrategie, terwijl 43 procent aangeeft het niet te gaan inzetten.

Roy Roelofs van Marcommit: “Video is hot. In 2019 verwacht ik dan ook dat bedrijven nog meer op videocontent gaan inzetten dan dat ze al deden. Dat purpose marketing ook flink wint aan populariteit, verbaast me niks. Bedrijven zoeken naar manieren om zichzelf te differentiëren en weten dat zeker de jongere doelgroepen het belangrijk vinden om te weten waar een organisatie voor staat. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is daar ook een onderdeel van. Kijk dus niet gek op als je de komende tijd met purpose overspoeld wordt!”

Het onderzoek “Aan kop. De marketing- en communicatietrends van de toekomst” is te downloaden op de website van Marcommit.

——–
Over het onderzoek
Marcommit heeft in samenwerking met Markteffect uitgebreid onderzoek gedaan om de ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatie en PR in kaart te brengen. Aan dit online onderzoek hebben 445 Nederlandse marketing- en communicatieprofessionals meegedaan die in verschillende industrieën, functieniveaus en organisatiegroottes werkzaam zijn.

Over Marcommit
Marcommit gelooft in de kracht van engagement. Het Marcommit team zoekt altijd proactief naar opvallende campagne-onderwerpen, slimme oplossingen en spot zoveel mogelijk kansen om de doelstellingen van klanten te bereiken. Of je nu een merk wilt uitbouwen, opinieleiderschap wilt claimen, een product of dienst wilt introduceren, content nodig hebt om campagnes te ondersteunen, nieuw talent wilt aantrekken, leads wilt genereren of een nieuwe doelgroep wilt aanspreken, Marcommit zet zijn tanden erin.

Marcommit is dé B2B PR- en contentspecialist actief in de Benelux. Het bureau heeft een specialisatie in de IT- en HR-branche. Tot het klantportfolio behoren organisaties als: Gemalto, Telindus, Klarna, Ultimaker, OutSystems, SAP Customer Experience, Raet, Onguard en CRM Partners. Kijk voor meer informatie op: www.marcommit.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht