Geplaatst door Commvault

COMMVAULT HERDEFINIEERT DATABESCHERMING MET NIEUWE BEVEILIGINGSMOGELIJKHEDEN EN INTEGRATIES

Utrecht, 7 juni 2023 – Commvault®, een leider in zakelijke oplossingen voor databescherming en de eerste leverancier van databeschermingstools die cyberdeceptie biedt, maakt vandaag bekend dat het nieuwe beveiligingsmogelijkheden aan zijn complete aanbod van oplossingen heeft toegevoegd. Deze helpen bedrijven met het beschermen en herstellen van hun data en met het direct aanpakken van steeds geavanceerdere cyberbedreigingen. Commvault heeft zijn security-ecosysteem daarnaast uitgebreid met een integratie van zijn producten met beveiligingsoplossingen van Microsoft en CyberArk.

Commvault herdefinieert databescherming met de toevoeging van een vroegtijdig waarschuwingssysteem. Dit snijdt indringers de pas af en biedt een veerkrachtige bescherming van bedrijfsgegevens wanneer cyberbedreigingen toegang tot IT-omgevingen krijgen. Het waarborgt bovendien de mogelijkheden tot herstel van data. Commvault is de enige leverancier die een combinatie van vroegtijdige waarschuwingen, diepgaande monitoring op cyberbedreigingen en cyberdeceptie naar productie- en back-upomgevingen brengt. Hierdoor is het in staat om cyberbedreigingen al binnen vijf minuten te detecteren, terwijl het gemiddelde in de branche 24 uur is. De technologie van Commvault herkent zero day-aanvallen en bedreigingen door insiders door middel van vroegtijdige detectie. Zo helpt de technologie om data te beschermen tegen data-en cyberaanvallen.

De geavanceerde nieuwe beveiligingsmogelijkheden van Commvault zijn vanaf het tweede kwartaal van 2023 verkrijgbaar. Ze kunnen worden afgenomen en beheerd via de gebruiksvriendelijke nieuwe interface van Commvault Cloud Command. Deze oplossing biedt een 360 graden overzicht voor verbeterde besluitvorming. Effectievere mechanismen voor databescherming en gegevensbewaring maken het mogelijk om data efficiënt te herstellen vanuit schone back-ups. Nieuwe mogelijkheden zijn onder meer:

• Commvault Cloud Command Dit platform biedt één UI voor integraal beheer van alle oplossingen van Commvault. Een geïntegreerd dashboard toont telemetriedata en key performance indicators voor Commvaults softwareoplossingen. Gebruikers hebben op die manier in één oogopslag zicht op onder meer de werkingsstatus van oplossingen, de risiconiveaus en herstelindicatoren.
  • Commvault Risk Analysis Deze door machine learning ondersteunde oplossing maakt het mogelijk om gevoelige data in quarantaine te zetten en te beschermen om onbevoegde toegang te voorkomen. Gebruikers kunnen daarnaast gevoelige informatie in kaart brengen, analyseren en beschermen om die veilig te houden tegen cyberbedreigingen en pogingen om informatie naar buiten te smokkelen.
  • Commvault Threat Scan Deze oplossing bevordert de detectie van beschadigde en verdachte data. Bedrijven kunnen Threat Scan gebruiken voor het detecteren van malware en andere cyberbedreigingen in back-ups, zodat ze die in quarantaine kunnen zetten. Dit helpt met het herstellen van gegevens vanuit schone back-ups en het verminderen van de kans op hernieuwde infecties.
  • Commvault Auto Recovery Deze analysetool maakt het mogelijk om de herstelgereedheid op elke gewenste schaal te testen en biedt een kader voor forensische analyse. Dit helpt met het valideren van schone herstelpunten en het voorkomen van toekomstige incidenten. Zo kunnen organisaties hun workloads in het geval van cyberaanvallen op eenvoudige en veilige wijze herstellen met een minimum aan gegevensverlies en downtime.
  • ThreatWise Advisor Deze oplossing voegt ingebouwde logica toe aan back-upomgevingen van Commvault voor het aanleveren van slimme aanbevelingen voor de plaatsing van afleidende lokmiddelen voor cybercriminelen. Dit helpt met het opvoeren van de beveiliging van bedrijfskritische workloads.

“Commvault heeft zich de afgelopen vier jaar toegelegd op het herdefiniëren en uitbreiden van het vermogen van ons platform om de kloof tussen de IT en beveiliging te dichten. Daardoor kunnen onze klanten nu de jacht op cybercriminelen openen door cybersecurity, back-ups en gegevensherstel op een unieke manier te verenigen,” zegt Sanjay Mirchandani, de CEO van Commvault.

“Vandaag zetten we de volgende stap in onze visie om verbeterde gegevensbescherming te realiseren die een naadloze verbinding legt tussen bedreigingen en back-ups. Het resultaat is een snelle en betrouwbare oplossing voor gegevensherstel in het geval van een cyberincident” zegt Rajiv Kottomtharayil, Chief Product Officer bij Commvault.

Wanneer bedrijven na een cyberaanval of storing hun bedrijfsprocessen moeten herstellen biedt de proactieve en betrouwbare hersteltechnologie van Commvault dekking die downtime vermindert, gegevensverlies tegengaat en responstijden versnelt voor de bedrijfscontinuïteit.

“We zijn dol op de eenvoud van het dashboard van Commvault. Na een cyberaanval kunnen we virtuele machines en back-ups met een paar simpele muisklikken herstellen. Dit is voor ons van cruciaal belang, omdat we als farmaceutisch bedrijf met uiterst gevoelige data te maken hebben”, zegt Paul Vries, IT-consultant bij Bilthoven Biologicals. “Commvault biedt ons het vertrouwen dat we data in de cloud en op locatie zelfs in het ergste scenario kunnen beheren, beschermen en herstellen.”

“Garanties als bescherming tegen ransomware zijn momenteel enorm populair en bieden ook echt voordelen”, zegt Phil Goodwin, vice president Research bij IDC, “maar het is beter om snelle, zekere en accurate herstelmogelijkheden te hebben die de noodzaak van een garantieclaim voorkomen. Commvault benadert het probleem van ransomware door de kosten van downtime als gevolg van data-incidenten te voorkomen met continue en proactieve monitoring en herstelprocedures. Dit type benadering kan cyberbedreigingen een halt toeroepen voordat ze het bedrijfsresultaat noemenswaardig kunnen schaden. Het is heel simpel: de enige weg naar werkelijke veerkracht is actieve bescherming die door waterdicht herstel wordt ondersteund.”

Het beschermen van de meeste workloads vraagt om een krachtige technologie en samenwerking met partners. Commvault is daarom samenwerkingen met Microsoft en CyberArk aangegaan voor de integratie van zijn oplossingen met hun security-platforms. Met deze uitbreiding van het ecosysteem van security-partners helpt Commvault organisaties om hun beveiliging te versterken op basis van geautomatiseerde incidentrespons, effectievere samenwerking en diepgaander inzicht in het bedreigingslandschap.

De bi-directionele integratie van Commvault en Microsoft Sentinel zorgt voor een verbeterde beveiligingsmentaliteit en een verbeterde samenwerking tussen back-upomgevingen en beveiligingssystemen. Deze nieuwe laag van interoperabiliteit voor IT- en SecOps-teams levert geautomatiseerde coördinatie tussen beide systemen. Dit zorgt voor gecombineerde inzichten in cybergebeurtenissen, uitvoerbare tegenmaatregelen en geoptimaliseerde reacties op incidenten.

“Gestolen inloggegevens blijven de belangrijkste oorzaak van cyberaanvallen en gegevensdiefstal”, zegt Clarence Hinton, Chief Strategy Officer bij CyberArk. “De nieuwe integratie van Commvault en bestaande plug-ins met het CyberArk Identity Security platform helpt organisaties robuuste best practices te volgen voor het inrichten van een zero trust-architectuur, rigoureuze beleidsregels toe te passen voor het levenscyclusbeheer van aanmeldingsgegevens en te voldoen aan de strengste richtlijnen. De nieuwe integratie voor het beheer van vertrouwelijke gegevens kan het risico op diefstal van inloggegevens aanzienlijk verkleinen dankzij de mogelijkheid om de opslag van inloggegevens en andere kritieke persoonlijke informatie te scheiden van de back-upomgevingen.””

De innovatieve nieuwe beveiligingsmogelijkheden van Commvault zijn vanaf Commvault’s tweede kwartaal van 2023 (juli, augustus, september) verkrijgbaar via Commvault en zijn wereldwijde partnernetwerk. Meer informatie hierover is te vinden in het blog van Commvault. Ga voor meer informatie over integraties naar de Supporting Technologies-pagina.

Over Commvault

Commvault is wereldwijd leider in oplossingen voor de bescherming van data in de cloud. Zijn Intelligent Data Services houden de gegevens van zijn klanten veilig in een complexe wereld. Het gebruiksvriendelijke en geïntegreerde Data Protection Platform van Commvault beschermt alle data van organisaties, of die zich nu op locatie of in de cloud bevinden of verspreid liggen opgeslagen binnen hybride omgevingen. De oplossingen van Commvault zijn verkrijgbaar op basis van elke gewenste combinatie van softwareabonnementen, geïntegreerde appliances, door partners beheerde oplossingen of een van de door Commvault zelf ontwikkelde SaaS-oplossingen uit de Metallic-reeks. Ga voor meer informatie naar www.commvault.com en volg Commvault op Twitter via @Commvault.