Geplaatst door Bitcoin Amsterdam 2022

Conferentie Bitcoin 2022 lanceert eerste Europese evenement: Bitcoin Amsterdam 2022

Amsterdam, 27 juni 2022 – De grootste en langstlopende Bitcoin-conferentie in de wereld lanceert in oktober dit jaar hun eerste evenement in Europa: Bitcoin Amsterdam. Het evenement van organisator Bitcoin Magazine vindt in oktober dit jaar plaats in samenwerking met Amsterdam Decentralized en Westergas in de Gashouder en het Transformatorhuis in het Amsterdamse Cultuurdorp. Bitcoin Amsterdam geeft een podium aan verschillende Bitcoin-experts, innovators en denkers binnen en buiten Europa.

De conferentie zal worden georganiseerd van 12 tot en met 14 oktober op Westergas in Amsterdam. Het event draait om de nieuwste ontwikkelingen in de industrie, met specifieke focus op Hyperbitcoinisatie. Eerdere sprekers op evenementen vanuit organisator Bitcoin Magazine waren onder andere medeoprichter MicroStrategy Michael Saylor, medeoprichter Paypal Peter Thiel en wereldberoemd tennisster en partner van Block Inc’s Cash App Serena Williams.

Bitcoin Amsterdam 2022 is de eerste grote conferentie van Bitcoin Magazine buiten Noord- en Zuid-Amerika en heeft als doel om deelnemers uit Europa te inspireren met de boodschap dat “geen continent achterblijft” in het streven naar Hyperbitcoinisatie.

“Europa loopt achter op andere regio’s als het gaat om acceptatie van Bitcoin door regelgeving en overheden, maar de vraag van ‘gewone’ beleggers en instellingen behoort tot de hoogste ter wereld,” aldus David Bailey, CEO Bitcoin Magazine. “Bovendien helpt de aanzienlijke gemeenschap van Bitcoin-ontwikkelaars en -innovatoren in Europa de toekomst van ’s werelds meest vooraanstaande digitale munt vorm te geven.”

“Als het gaat om financiële en technologische innovatie, loopt Europa juist al meer dan 500 jaar voorop, waarbij Amsterdam een bijzonder opmerkelijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van het moderne bankwezen. Onder andere hierdoor is het de perfecte keuze voor ons eerste Europese evenement,” vervolgt hij. “Hoewel de Europese regelgevers tot nu toe traag zijn geweest om het potentieel van Bitcoin te omarmen, betekent de combinatie van de geschiedenis van het continent en de aanhoudende grote vraag naar Bitcoin dat onze gemeenschap de steun, samenwerking en richting kan geven die de Europese regeringen zo duidelijk nalaten te bieden. Samen streven we het doel van Hyperbitcoinisatie na.”

Sebastiaan van Erne, Amsterdam Decentralized: “Met deze conferentie zetten we Amsterdam direct op de kaart als meest innovatieve stad van Europa op het gebied van bitcoin en opkomende decentrale technologieën. Door de samenwerking met BTC Inc., het bedrijf achter Bitcoin 2022, hebben wij toegang tot wereldwijd bekende sprekers. Het doel van Bitcoin Amsterdam 2022 is om het eerste jaar 5.000 bezoekers per dag bij op het Westergas te ontvangen. Binnen vijf jaar willen we uitgroeien naar 150.000 bezoekers door heel Amsterdam.”

Adviseurs Bitcoin Amsterdam 2022 en auteurs van Ons geld is stuk Bert en Peter Slagter: “Het is grote klasse dat de belangrijkste Bitcoin conferentie ter wereld naar Amsterdam komt. Hiermee wordt Nederland op de kaart gezet als belangrijke fintech hub, en krijgt een baanbrekende innovatie de aandacht die het verdient. In oktober zal op Westergas een revolutie worden ontketend.”

Bitcoin Amsterdam wordt georganiseerd in de Gashouder en het Transformatorhuis in Cultuurdorp Westergas in Amsterdam van 12 tot en met 14 oktober 2022. Tickets voor algemene toegang beginnen bij €250,- en de exclusieve VIP Whale Passes vanaf €3.000,-.

Voor meer informatie ga naar deze website.