Industry Wire

Geplaatst door ContentToday

ContentToday lanceert food story platform CookingToday

Contentmarketingbureau ContentToday lanceert vandaag CookingToday. Een food story platform dat (food)merken en uitgevers ondersteunt bij het ontwikkelen van video content en native advertising. Samen met foodinspirator en auteur van kookboekenbestsellers Jacinta Bokma en programmamaker Michael Abspoel (Man bijt hond) ontwikkelt CookingToday bijzondere portretten die het verhaal van de mensen achter een merk of gerecht laten zien. Van gewone mensen met een bijzondere eetherinnering tot paradijsvogels die de kijker inspireren en aan het denken zetten over de herkomst van voedsel: voor de filmmakers van CookingToday opent iedereen zijn keuken.

Food meets human interest

“De onderscheidende factor van CookingToday is dat ‘Food en Human Interest’ hand in hand gaan. CookingToday is niet het zoveelste receptenplatform, hier gaat het echt over mensen en eten. Wij geloven dat iedere organisatie een goed verhaal te vertellen heeft en dat het de mensen achter een organisatie zijn die een merk of product tot leven brengen. Creativiteit, transparantie en onze expertise op het gebied van videomarketing zorgen ervoor dat de verhalen die wij vertellen het vertrouwen wekken bij de kijkers en zichtbaar zijn binnen de juiste doelgroep. De video’s hebben de vorm van korte online documentaires die emotie oproepen en de kijker meenemen in het verhaal. Wij bieden hiermee een verfrissend genre cinematic storytelling”, aldus Joyce Pherai, bedenker en storyteller van CookingToday.nl.

Eten verbindt mensen

Dat eten mensen verbindt blijkt wel uit het team dat achter CookingToday schuilgaat. Zo zal niemand minder dan ‘het Hollandse zusje van Jamie Oliver’ Jacinta Bokma in de rubriek ‘Green CookingToday’ op zoek gaan naar de bijzondere verhalen binnen de duurzame foodwereld. Joyce Pherai: “Ik ben ontzettend trots dat ik, naast mijn team van filmmakers en marketeers, Jacinta maar ook programmamaker Michael Abspoel aan CookingToday heb weten te binden. De visie van Jacinta en het indrukwekkende cv van Michael met 16 jaar Man bijt hond, met daarin de populaire rubriek ‘Man aan Tafel’, zorgen ervoor dat CookingToday als geen ander foodmerken en uitgevers kan ondersteunen bij het creëren van unieke social video formats en series voor hun eigen socialmediakanalen. Maar ook bij het ontwikkelen van effectieve branded content en native advertising campagnes binnen het umfeld van CookingToday.”

Neem nu zelf een kijkje op www.cookingtoday.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond