Industry Wire

Geplaatst door Convious

Convious AI lanceert dé innovatieve oplossing voor online conciërgediensten en snelle ticketverkoop

Convious AI lanceert dé innovatieve oplossing voor online conciërgediensten en snelle ticketverkoop
Het platform voor attractie management, Convious, lanceert Convious AI, een baanbrekende online conciërge die naadloos integreert met WhatsApp en andere kanalen zoals websites. Hierdoor kunnen gasten via de chat tickets kopen voor hun favoriete uitjes. Deze unieke functie voor de attractie-industrie bevindt zich momenteel in de bètatestfase en zal zijn debuut maken op IAAPA Europe bij Convious stand 8143.

Convious AI is een krachtige chatbot die is ontworpen om de bezoekerservaring te verbeteren zonder operationele inspanning. Het maakt het kopen van tickets toegankelijker en handiger, wat uiteindelijk zorgt voor hogere conversieratio’s.

De kracht van AI wordt ingezet in WhatsApp- en webchats om de aankoop van tickets te ondersteunen, wijzigingen in tickets aan te brengen, verloren tickets direct opnieuw uit te geven en 24/7 aanvullende assistentie te bieden die klanten nodig hebben. Deze innovatie vereenvoudigt het koopproces, haalt de noodzaak weg om extra apps te downloaden en biedt nieuwe mogelijkheden voor gepersonaliseerde interactie.

De chatfunctionaliteit kan ook worden gebruikt om extra diensten te verkopen, zoals restaurantreserveringen, fiets- en kledingverhuur. Daarnaast kan het gepersonaliseerde prijzen of seizoenskortingen verstrekken om het bezoek te verbeteren. De Convious AI-chatbot is uitgerust om veelgestelde vragen te beantwoorden, waardoor er direct hulp wordt geboden en medewerkers tijd wordt vrijgemaakt voor andere taken. De tool ondersteunt elke taal, waardoor het voor elke locatie geschikt is.

Voor degenen die locatiediensten inschakelen op hun apparaat, kan Convious AI gepersonaliseerde audiotours aanbieden en navigatie door het terrein bieden via onsite plattegronden. Het helpt bij het vinden van faciliteiten op basis van real-time positiedata en bij het plannen van activiteiten. Intelligente triggers sturen bezoekers op het juiste moment updates over nabijgelegen activiteiten die bijna beginnen of attracties met korte wachttijden, wat de bezoekerservaring naar een hoger serviceniveau tilt.

Voor locaties bieden deze interacties inzicht in gesprekken en categorisatie om de Convious AI verder te trainen voor hun unieke kenmerken. Regelmatige verzameling van klantfeedback draagt bij aan sentimentanalyse voor continue verbeteringen. Voor de WhatsApp-functie is de data beveiligd via het privacy- en encryptiebeleid van WhatsApp.

Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious, legt uit :”Convious AI zet een nieuwe standaard in klantgemak en interactie. Hoewel vergelijkbare technologieën al door hotels en luchtvaartmaatschappijen worden gebruikt, is Convious de eerste die deze geavanceerde AI-chatbot introduceert bij vrijetijdslocaties zoals themaparken, culturele bezienswaardigheden, dierentuinen, aquaria en musea.”

“Het vereenvoudigt en personaliseert het aankoopproces van tickets verder, stroomlijnt de boekingservaring van bezoekers en stelt hen in staat aankopen te doen via de platforms die ze al actief gebruiken. Dit is een essentieel hulpmiddel voor het verhogen van conversieratio’s, het verbeteren van de bezoekerservaring en het stroomlijnen van de operaties voor exploitanten.”

Bezoekers van IAAPA Europe in Amsterdam krijgen als eersten de kans om de Convious AI-chatbot in actie te zien bij de Convious-stand. De demo biedt vakprofessionals de mogelijkheid om de chatbot te gebruiken, de functies te verkennen en te bespreken hoe deze technologie in hun eigen attracties kan worden geïmplementeerd.

Nu Convious blijft innoveren en voorop loopt met AI-oplossingen voor de attractie-industrie, blijft het bedrijf zich inzetten om locaties te ondersteunen bij het creëren van onvergetelijke ervaringen voor hun bezoekers. De lancering van Convious AI is een belangrijke stap in deze richting en biedt een duidelijk beeld van de toekomst van de industrie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht