Geplaatst door CoolProfs

CoolProfs benoemt Danny Kok tot OutSystems consultant

Oude Wetering, 22 juli 2019 – IT-dienstverlener CoolProfs breidt zijn team OutSystems developers uit en benoemt Danny Kok (30) tot medior consultant.

Kok heeft een achtergrond in de logistieke sector en werkte voor zijn aanstelling bij CoolProfs ruim twee jaar bij Samskip, een internationale speler op het gebied van multimodale logistieke dienstverlening. Daar maakte hij in de functie van IT Solutions Developer kennis met het low-code platform van OutSystems. Ook kwam hij bij Samskip voor het eerst in aanraking met CoolProfs, dat samen met het bedrijf een nieuw Enterprise Resource Planning (ERP) systeem ontwikkelde.

De overstap naar CoolProfs was een logische keuze, vertelt Kok. “Ik haal veel voldoening en plezier uit het ontwikkelen met OutSystems. Ook wil ik graag andere sectoren leren kennen en aan uiteenlopende projecten werken. Door mijn positieve ervaringen met CoolProfs was het een gemakkelijke keuze. Tijdens onze samenwerking bij Samskip waren me de mix van plezier en professionaliteit van de organisatie al opgevallen. Door het grote aantal ervaren OutSystems consultants dat bij CoolProfs in dienst is en de verscheidenheid aan projecten zag ik hier de ideale gelegenheid me verder te ontwikkelen als developer.”

Eric ten Harkel, algemeen directeur en mede-oprichter van CoolProfs: “Het is mooi om te zien dat OutSystems steeds meer tractie krijgt in de markt en dat ook steeds meer developers interesse tonen om ermee te werken. Danny heeft ruime ervaring in zakelijke omgevingen en een analytische kijk op bedrijfsprocessen. Hij is al in staat gebleken zijn kennis te vertalen naar IT-oplossingen die direct waarde opleveren voor organisaties. Dat zijn precies de skills die wij zoeken in consultants. Danny heeft zijn sporen al verdiend en past uitstekend in ons team.”

Over CoolProfs

Sinds de oprichting in 2000 bouwt CoolProfs snel en innovatief maatwerk samen met zijn klanten. Al jarenlang adviseert het bedrijf organisaties over creatieve IT-oplossingen, en denkt mee over hoe bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild kunnen worden. CoolProfs werkt volgens Agile en scrum methoden en gebruikt daarbij het low-code platform OutSystems. Het bedrijf, gevestigd in Oude Wetering, werkt voor innovatieve en gerenommeerde organisaties als ING, Gemeente Den Haag, ABN AMRO, GVB, RET, Quantore, Samskip en WoningNet. En doet dat met heel veel plezier. Voor meer informatie, zie www.coolprofs.nl.

CoolProfs is genomineerd voor de 2019 Computable Award voor Digitale Innovatie van het Jaar met de WoonRuimte Bemiddeling applicatie die het bouwde met WoningNet.