Industry Wire

Geplaatst door CRM Partners

CRM Partners lanceert Dynamics 365 Anonymization app voor AVG

Barneveld, 13 maart 2018 – Customer Engagement specialist CRM Partners lanceert een Anonymization applicatie die organisaties ondersteunt in het voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Met de app is het mogelijk om met één druk op de knop bepaalde persoonsgegevens uit Microsoft Dynamics 365 te verwijderen. Dit helpt bedrijven om te voldoen aan de nieuwe wetgeving, die onder meer voorschrijft dat personen het recht hebben om vergeten te worden. De applicatie is wereldwijd beschikbaar en te downloaden in de Appsource van Microsoft via: https://appsource.microsoft.com/en-us/product/dynamics-365/crm-partners-memberslife.b0d06c80-cbec-4a6f-9e06-60c46bf9c9c4. De app is een maand gratis te proberen.

Meer dan één functie

De Anonymization app verwijdert niet alleen de persoonsgegevens op verzoek van de klant. Ook het voldoen aan de bewaarplicht wordt vergemakkelijkt. Zodra de bewaarplicht is verlopen zorgt de app ervoor dat persoonsgegevens automatisch uit het CRM-systeem verwijderd worden. Daarnaast biedt de applicatie een oplossing voor nog een uitdaging. Het gebeurt namelijk nog vaak dat een testomgeving wordt ingericht door een kopie te maken van een productieomgeving. Hoewel dit een representatieve testdatabase oplevert, mogen klantgegevens niet voor dit doel gebruikt worden. De Anonymization app anonimiseert de persoonsgegevens, zodat deze wel gebruikt kunnen worden in testomgevingen.

De app wordt geleverd met een standaardinrichting gebaseerd op hoe de meeste CRM-systemen zijn ingericht. De velden die de app dient te anonimiseren, zoals e-mailadres en naw-gegevens, zijn echter gemakkelijk handmatig aan te passen naar de gewenste indeling.

Kijk voor een instructievideo van de applicatie op https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=OeQItk9HN98

Evert Jan van den Bosch, product manager bij CRM Partners: “Customer Engagement begint met het begrijpen en respecteren van de klant. Wij zien AVG als kans voor bedrijven om nog beter met hun klanten om te gaan. Een klantrelatie is immers gebaseerd op vertrouwen. Wij bieden in de vorm van de Anonymization app graag de helpende hand bij het efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen om te voldoen aan AVG. Met als resultaat het vertrouwen en daarmee de klantrelatie naar een hoger niveau te tillen.”

——————
Over CRM Partners Group
Alles wat CRM Partners Group doet is erop gericht om hun klanten geliefd te maken bij hun klanten. CRM Partners Group gelooft dat je dat alleen bereikt door persoonlijk en relevant te zijn. Door het inzetten van de juiste technologie én het creëren van de juiste mind-set helpen zij organisaties in heel Europa Customer Engagement Companies te worden. CRM Partners Group werd in 2005 opgericht en is met recente overnames uitgegroeid tot een groep met vijf business units. Er zijn vestigingen in Barneveld, Venlo, Deventer, Frankfurt, München en Denver.

CRM Partners is ‘Microsoft Certified Gold Cloud Customer Relationship Management partner’ en lid van de Inner Circle van Microsoft Dynamics. Daarnaast ontving CRM Partners de titels ‘CRM partner of the Year finalist’ en ‘Country partner of the Year finalist’ en nam het bedrijf de ‘Partner of Western Europe Award’ in ontvangst.

Meer informatie

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht