Industry Wire

Geplaatst door Crowdmedia

Crowdmedia wint CMTA-Medal Beste distributievernieuwing

Zwolle, 5 december 2022 – Op maandag 28 november werden in Hilversum de winnaars van ‘Content Marketing The Awards’ bekendgemaakt. Met de campagne ‘Landstede MBO verovert TikTok’ won contentmarketingbureau Crowdmedia de CMTA-Medal in de categorie Beste distributievernieuwing.

Een prachtige erkenning.
Met maar liefst 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus uit Nederland en België, bewijst CMTA dat contentmarketing volwassen aan het worden is. Zowel de kwaliteit als de kwantiteit was uitzonderlijk hoog dit jaar. De categorie ‘Beste distributievernieuwing’ laat bovendien zien dat het vakgebied nog volop in beweging is. Dat Crowdmedia uitgerekend in deze categorie de Medal wint, vervult Stan Boeve (Digital Advertising Specialist bij Crowdmedia) dan ook met trots: “Ik ben retetrots, mag je wel zeggen. Het is een prachtige erkenning. Niet alleen voor Crowdmedia, maar ook voor Landstede MBO die het heeft aangedurfd om samen met ons onbekend terrein te betreden en een nieuw medium te omarmen.” In het juryrapport staat het zo: “Een mooi voorbeeld van effectieve samenwerking tussen merk en partner.”

Klik hier voor de casevideo.

Heel veel exposure voor een bescheiden budget.

Hoe krijgen we onze opleidingen top-of-mind bij onze doelgroep? Die vraag stond aan de basis van de campagne. Stan Boeve: “Elk jaar kiezen maar liefst 133.000 jongeren een mbo-opleiding. Waar vind je die jongeren? Precies, op TikTok. Wat het extra aantrekkelijk maakte, is dat wij begin 2021 een van de weinige Nederlandse partijen waren die op TikTok advertenties konden plaatsen. Bovendien waren TikTok-creators een stuk betaalbaarder dan influencers op bijvoorbeeld Instagram. Zo konden we met een relatief klein budget voor heel veel exposure zorgen.”

Resultaten om van te dromen.

Het juryrapport roemt bovendien Crowdmedia’s positieve invloed op de creaties “waardoor de content nog beter bij de doelgroep aansluit.” Dat was inderdaad de uitdaging, beaamt Stan Boeve: “Met een korte briefing en snelle feedbackrondes gaven we onze creators heel veel vrijheid, maar behielden we wel degelijk de regie. Dit leverde content op die echt aansloot bij de behoeften van de doelgroep en tegelijkertijd heel dichtbij Landstede MBO bleef. Alle content is vervolgens verspreid via de accounts van de creators én weggezet als advertenties. Met resultaten waar je als marketeer alleen maar van kan dromen. En nu dus deze gouden Medal.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht