Geplaatst door Culture Amp

Culture Amp haalt US$ 100 miljoen op in investeringsronde om organisaties te helpen met nieuwe realiteit van werk

Culture Amp, bekend van hun employee experience platform, kondigt vandaag een waardering van meer dan US$ 1,5 miljard aan naar aanleiding van een recente Series F financieringsronde van US$ 100 miljoen. Culture Amp ondersteunt meer dan 4.000 organisaties wereldwijd bij de modernisering van hun aanpak van employee experience en performance management, middels het Culture Amp platform, de inzichten en de voorgestelde acties die dit levert.

TDM Growth Partners (TDM) en Sequoia Capital China leidden deze investeringsronde, met deelname van nieuwe investeerder Salesforce Ventures en bestaande investeerders Felicis Ventures, Blackbird Ventures, Index Ventures, Sapphire Ventures, Skip Capital, Grok Ventures en Global Founders Capital.

Sinds 2011 heeft Culture Amp een voortrekkersrol als het gaat om het toepassen van gedragswetenschappen en data-analyses over de gehele employee lifecycle. Daarmee helpt Culture Amp organisaties het performance management proces menselijker te maken en verder te investeren in de ontwikkeling en groei van hun mensen. In een tijd met veel veranderingen en een enorme toename van hybride en remote werk, voorziet Culture Amp organisaties van de relevante data die ze nodig hebben om de employee experience te verbeteren.

In EMEA in het bijzonder zal de investering Culture Amp helpen om tegen eind 2021 het personeelsbestand uitgebreid te hebben van 70 tot meer dan 100 medewerkers. Ook wil het bedrijf het klantenbestand binnen 12 maanden uitbreiden van 800 naar 1500 en de aanwezigheid van het bedrijf verder uitbreiden naar het Europese vasteland, waaronder een nieuw EMEA-hoofdkantoor in Londen.

“Met deze strategische financieringsronde zullen we nog meer bedrijven en HR-professionals helpen de positieve energie te ontsluiten die menselijk gedrag brengt op het werk – door te dienen als een gezaghebbend en vertrouwd platform voor alle employee experience behoeften”, zegt Didier Elzinga, CEO en mede-oprichter van Culture Amp. “De succesvolle bedrijven van vandaag en morgen zijn zich zeer bewust van het belang van een positieve employee experience en de impact ervan op de bedrijfsontwikkeling.”