Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Customer Data Platform Adobe Real-Time CDP debuteert met unieke innovaties uit de sector

Amsterdam/Las Vegas, 23 maart 2023Adobe (Nasdaq:ADBE) kondigt tijdens Adobe Summit nieuwe innovaties aan in het Adobe Real-Time Customer Data Platform (Real-Time CDP), dat nu jaarlijks meer dan 600 miljard voorspellende inzichten levert op basis van real-time klantprofielen. Deze nieuwste innovaties van Adobe zijn ontworpen om ervaringsgerichte groei te stimuleren en maken betere prognoses en conversie, verbeterde B2B account-based marketing en rijkere personalisatie op basis van online winkelgedrag mogelijk.

Met Adobe Real-Time CDP kunnen teams klanten direct aanspreken op belangrijke momenten in hun traject. Adobe Real-Time CDP helpt bedrijven beter gebruik te maken van hun data en biedt een uniform beeld van klantervaringen en inzichten die één-op-één personalisatie op schaal mogelijk maken. Het ecosysteem van Adobe Experience Platform en de koppeling van Adobe Real-Time CDP maken het verzamelen, verrijken en distribueren van data uit verschillende bronnen met een hoge snelheid en schaal mogelijk.

“Adobe Experience Cloud-applicaties werken samen om merken te helpen de volgende stap te zetten in digitale transformatie en personalisatie”, zegt Anjul Bhambhri, senior vice president, Adobe Experience Cloud platform engineering. “In een concurrerend economisch klimaat, waarin consumenten de producten en diensten die ze kopen elke dag opnieuw evalueren, is de belangrijkste groeimotor voor een merk op lange termijn het vermogen om mensen te laten zien dat je hun huidige behoeften precies begrijpt.”

De nieuwe innovaties in Adobe Real-Time CDP:

  • Klantreisoptimalisatie: Adobe Real-Time CDP maakt gebruik van Adobe’s nieuwe Sensei GenAI-diensten in Adobe Experience Cloud om automatisch meerdere variaties van rijke doelgroepsegmenten te genereren, wat zorgt voor meer precisie bij personalisatiecampagnes voor miljoenen klanten.
  • Samenwerken met partners: Om de prospectie-uitdagingen van marketeers in een cookieloze toekomst op te lossen, zijn er productverbeteringen en partnerintegraties voor Real-Time CDP. Nieuwe verbeteringen maken first-party verrijking mogelijk, terwijl nieuwe integraties met Amazon Ads en TikTok mogelijkheden bieden om klanten te bereiken. Aangezien een groot deel van de ervaringspersonalisatie momenteel afhankelijk is van third-party cookies, helpen deze integraties merken nieuwe doelgroepen te ontdekken.
  • B2B account-based marketing: In plaats van zich op individuen te richten, moeten B2B-merken volledige accountteams begrijpen en betrekken. Met de nieuwe mogelijkheden van Adobe Real-Time CDP kunnen B2B-merken contact leggen met onbekende prospects bij bekende accounts. Ook kunnen merken nieuwe contacten op intelligente wijze benaderen om cross-sell mogelijkheden binnen teams te stimuleren.
  • Meer personalisatie in E-commerce: Nu e-commerce explodeert, stelt de integratie tussen Adobe Real-Time CDP en Adobe Commerce merken in staat om e-commerceactiviteiten te maximaliseren. Merken kunnen inzichten in online winkelgedrag gebruiken om de winkelervaring te verbeteren door bijvoorbeeld promotieaanbiedingen te personaliseren.
  • Generatieve draaiboeken: Om sneller waarde te creëren, introduceert Adobe Generative Playbooks, die marketeers use case-sjablonen bieden die helpen bij het bedenken van klanttrajecten. Marketeers zullen op conversaties gebaseerde AI gebruiken om bijvoorbeeld klanttrajecten te simuleren en nieuwe use cases op te stellen.
  • Verantwoord beheer van consumentengegevens: Adobe Real-Time CDP bouwt elke nieuwe functionaliteit met het oog op privacy en zorgt voor een passend beheer van elke stap, van de opname van data tot de activering ervan. Adobe’s Privacy and Security Shield is nu algemeen beschikbaar en stelt merken in sectoren waarvoor regelgeving geldt in staat gepersonaliseerde ervaringen te leveren en tegelijkertijd de levenscyclus van klantdata te beheren en het hoogste niveau van gegevensbeveiliging en -naleving te handhaven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht