Geplaatst door Visa

Dafne Schippers voegt zich bij Team Visa

Visa verlengt sponsorship van alle atleten ondanks uitstellen Olympische Spelen

Amsterdam, 4 augustus 2020 – Visa (NYSE:V), de wereldwijde exclusieve betaalpartner van de Olympische Spelen, verwelkomt Nederlands atlete en oud-wereldkampioene Dafne Schippers bij Team Visa – een groep van 100 Olympiërs en Paralympiërs uit meer dan 50 landen. Visa steunt bovendien de beslissing van het IOC om de Olympische Spelen van Tokyo 2020 op 23 juli 2021 van start te laten gaan. Visa support zijn atleten door het sponsorship te verlengen tot 2021.

Visa is er trots op dit jaar een van de meest diverse teams van atleten in de geschiedenis van Team Visa te sponsoren, met sporters uit meer dan 50 landen en in 27 sporten.

Dafne Schippers zegt over de samenwerking: “Ik ben dankbaar dat ik bij Team Visa ben aangesloten en dat ik deel uitmaak van deze groep van Olympische atleten van wereldklasse. Ik dank het bedrijf en de mensen van Visa van harte voor hun aanhoudende steun en kijk uit naar de Olympische Spelen en onze samenwerking.” De atleet uit Utrecht werd wereldkampioen in 2015 en 2017 op de 200 meter sprint en won zilver op de 200 meter sprint op de Olympische Zomerspelen van 2016.

Daniel van Delft, Country Manager Visa, Nederland: “Visa is een van de oudste partners van de Olympische Spelen. We kijken uit naar de Olympische Spelen en zijn blij dat een van de grootste Nederlandse atleten zich bij Team Visa heeft aangesloten. Dafne is een Olympisch zilverenmedaillewinnaar en wereldkampioene die Nederland trots maakt vanwege haar doorzettingsvermogen en harde werk.”

Merle Meier-Holsten, Hoofd Marketing Visa, Centraal-Europa: “Als vrouwelijk atleet is Dafne een rolmodel dat bewijst dat vrouwen alles kunnen bereiken door de juiste toewijding. Haar ongelooflijke overwinningen tonen de kracht van doorzettingsvermogen en laten zien waarom ze in Team Visa past. Sinds 2000 heeft Visa’s Team Visa-programma bijna 500 atleten ondersteund vanwege hun sportieve prestaties en sterke karakters. De atleten van Team Visa vertegenwoordigen de waarden die voor Visa belangrijk zijn, zoals de gelijkheid van mannen en vrouwen en de maatschappelijke impact.”

Over het uitstel van de Olympische Spelen tot 2021 voegt Meier-Holsten toe: “We blijven achter onze atleten van Team Visa staan en zullen onze relatie met hen voortzetten tot in 2021. De atleten zijn bezig met het zoeken naar manieren om hun trainingsschema’s te handhaven en discipline en focus te behouden terwijl zij tegelijkertijd te maken hebben met wat er op dit moment gaande is in de wereld. Als Visa hopen we ten minste één zorg bij hen weg te nemen.”