Geplaatst door iChica Ltd

Dagaanbieders Watch2Day en BeFit2Day verleggen focus naar niches

Na het succes van dagaanbieders zoals iBood en Groupon en de wildgroei aan klonen daarvan, is deze markt meer dan verzadigd. De overkill aan deze dagaanbieders heeft momenteel een nieuwe ontwikkeling tot gevolg: de opkomst van niche dagaanbieders met relevante aanbiedingen voor een specifieke doelgroep. iChica Ltd., het bedrijf achter de dagaanbieder voor vrouwen iChica.nl, springt hierop in en lanceert Watch2Day.nl, elke dag een deal voor de horlogeliefhebber, en BeFit2Day.nl, met elke dag een fitness of health aanbieding.

Inleiding

Wie de afgelopen jaren niet in een grot heeft gezeten, is er zeker mee bekend: dagaanbieders. In 2004 voor het eerst gelanceerd door het Amerikaanse Woot.com, is het concept via partijen als iBood.com, 1dayfly.nl, iChica.nl en natuurlijk Groupon in Nederland vertrouwd geraakt.
Maar waar succes wordt geoogst, liggen copy-cats op de loer: de afgelopen jaren is er dan ook een wildgroei geweest in het aantal dagaanbieders met exact hetzelfde concept en dezelfde aanbiedingen. De concurrentie is enorm en de marges zijn klein. Het is dan ook niet vreemd dat veel van deze dagaanbieders door de jaren heen het loodje hebben moeten leggen. Nieuwe spelers snappen dan ook dat zij het verschil moeten maken ten opzichte van bestaande dagaanbieders door middel van een Unique Selling Point: relevantie door focus.

Nieuwe ontwikkeling binnen dagaanbiedingenland: niche-aanbieders
Nieuwe dagaanbieders schieten niet meer met een buks hagel, maar focussen zich op een specifieke niche. Zo verschenen er onlangs al dagaanbieders met visaanbiedingen en fietsaanbiedingen. Door de specifieke aanbiedingen spreken deze sites weliswaar een kleiner publiek aan, maar de conversie zal over het algemeen hoger zijn. De aanbiedingen zijn immers relevanter. Overigens is het verschaffen van relevante aanbiedingen ook een aspect waarvan een moloch als Groupon al heeft aangegeven dat dit hoog op de prioriteitenlijst staat. Vegetariërs hoeven immers geen aanbieding voor een steakhouse. Kenners verwachten over het algemeen dan ook dat deze trend zal doorzetten.

Watch2Day en BeFit2Day

In dit licht moet de lancering van zowel Watch2Day.nl, de eerste Nederlandse horlogedagaanbieder, als BeFit2Day.nl, de eerste Nederlandse dagaanbieder met fitnessdeals, worden gezien: Nederland kent vele horlogeliefhebbers en fitnessaddicts, en beide sites hopen hun doelgroepen te kunnen aanspreken met elke dag scherpe en relevante deals.
Vele populaire horlogemerken zullen bij Watch2Day.nl de revue passeren: TW Steel, Guess, Breil Milano, Jacques Lemans, Hugo Boss en vele andere merken. BeFit2Day zal zich vooral richten op klein fitness en health producten.

Watch2Day en Befit2Day zijn een initiatief van iChica Ltd, de organisatie achter iChica.nl, een website met dagaanbiedingen voor vrouwen. Watch2Day en BeFit2Day kunnen hierdoor voor een deel gebruik maken van het grote leveranciersnetwerk dat binnen iChica Ltd inmiddels is opgebouwd. Algemeen directeur Rudyard Bekker licht de lancering toe: “Het is druk in dagaanbiedingenland, maar wij geloven dat er voor goede (niche)concepten zeker een plek is. In Nederland heeft vrijwel iedereen één of meerdere horloges, en ook zijn steeds meer Nederlanders druk bezig met hun lichaam en welzijn. Wij verwachten dan ook dat er interesse zal zijn in Watch2Day en BeFit2Day. En we zijn nog niet klaar: de lancering van meerdere specifieke dagaanbiedingsites staat in de planning”.