Geplaatst door Dassault Systèmes

Dassault Systèmes neemt NuoDB over

‘s-Hertogenbosch, 30 november 2020 – Dassault Systèmes heeft NuoDB volledig overgenomen. Dassault Systèmes bezat reeds 16% van de aandelen van deze in 2010 in Cambridge, Massachusetts opgerichte ontwikkelaar van cloud-native distributed SQL database-technologie. Het Franse technologieconcern neemt nu ook de overige aandelen over.

“Een van de doelstellingen van het 3DEXPERIENCE-platform is om de meest schaalbare en veerkrachtige cloud-infrastructuur te leveren voor bedrijven en organisaties”, aldus Florence Hu-Aubigny, Executive Vice President Research & Development, Dassault Systèmes. “We zijn onze samenwerking met NuoDB in 2013 begonnen en breiden deze vandaag verder uit. Daarmee onderstrepen wij nogmaals de hoogwaardige gedistribueerde SQL-mogelijkheden die NuoDB te bieden heeft. De database-technologie van NuoDB is uitermate geschikt voor native cloudomgevingen.” NuoDB heeft in 2019 een omzet van $6 miljoen gerealiseerd.

“We hebben veel profijt gehad van onze langdurige strategische relatie met Dassault Systèmes. We zijn er daarom trots op dat we een groeiend aantal cloud-klanten van Dassault Systèmes kunnen ondersteunen”, aldus Bob Walmsley, CEO van NuoDB. “Deze aankondiging markeert een nieuwe fase in onze samenwerking en creëert aanzienlijke kansen voor NuoDB. Samen zullen we de ontwikkeling van onze multi-cloud, gedistribueerde SQL-database as a service die zo belangrijk is voor veel gebruikers van het 3DEXPERIENCE-platform, verder versnellen.”

Een bekende partner en klant van NuoDB is Temenos, een ontwikkelaar van cloud-oplossingen voor banken. “Temenos en NuoDB hebben zeer nauw samengewerkt sinds we in 2018 strategische technologiepartners werden. We zullen blijven samenwerken om onze klanten te voorzien van NuoDB’s toonaangevende gedistribueerde SQL-database. We gebruiken deze als onderdeel van ons cloud- en SaaS-aanbod”, aldus Colin Jarrett , Chief Cloud and Delivery Officer van Temenos.

“Met NuoDB kunnen onze cloud-klanten profiteren van een continu beschikbare database die door meerdere cloud providers wordt gefaciliteerd. Deze aanpak is zo flexibel dat bij een eventuele storing van de ene cloud provider naar de andere kan worden overgeschakeld zonder dat dit enige merkbare impact heeft. Recente benchmarks hebben aangetoond dat banken die Temenos-software gebruiken met NuoDB-databasetechnologie profiteren van onbeperkt schaalbare verwerkingscapaciteit en aanzienlijk lagere total cost of ownership kennen. We zetten daarom de samenwerking met NuoDB graag voort.”