Geplaatst door Dataiku

Dataiku brengt AI-platform naar studenten via Teradata University Network

Dataiku, leverancier van enterprise AI- en machine learning-platformen, is een samenwerking aangegaan met het Teradata University Network (TUN). Hiermee stelt het AI-tools zoals het Dataiku-platform, gratis beschikbaar voor studenten. Dankzij het partnership kunnen universiteiten en faculteiten met Dataiku-software en data science resources het maximale halen uit AI-technologie.

De samenwerking met het TUN is een volgende stap in de missie van Dataiku om de dataprofessional van de toekomst op te leiden. Het bouwt voort op het Dataiku Academic Program dat studenten wereldwijd helpt om met data science echte maatschappelijke problemen op te lossen. Studenten bij de Smart India Hackathon, van Georgia Tech en ESCP Europe zetten onlangs nog succesvol het platform van Dataiku in bij hun projecten. Het partnership met het TUN vergroot het bereik van de AI-oplossingen van Dataiku. Het netwerk heeft meer dan 4.000 geregistreerde faculteitsleden van meer dan 2.500 universiteiten in 117 landen met tienduizenden geregistreerde studenten.

“We zijn trots om op deze manier ons commitment te versterken voor het verder ontwikkelen van AI-talent”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “Met zowel ons academische programma als het partnership met het TUN willen we studenten voorbereiden zodat zij in de toekomst met data science en machine learning concrete problemen kunnen oplossen.”

“De samenwerking van het TUN met Dataiku betekent een belangrijke uitbreiding van de resources die we ter beschikking kunnen stellen aan het academische publiek”, aldus Susan Baskin, Director Global Customer Education & Teradata University Network. “Het biedt studenten en faculteiten hands-on tools en technologie waarmee ze zich data analytics op een hele tastbare manier eigen kunnen maken. Dankzij het partnership kunnen meer studenten kennis opdoen van de technologie van Dataiku en zich daarmee voorbereiden op een carrière in analytics.”